ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

رییس پلیس راهوار تهران بزرگ:۳۰درصدجرایم رانندگی کشور به تهران تعلق دارد

شهروندان:
رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: حدود 30 درصد جرایم رانندگی کشور مربوط به تهران است.

پلیس به گزارش ایرنا سرهنگ سید تیمور حسینی روز سه شنبه به مناسبت هفته ناجا در جمع خبرنگاران افزود: روزانه بیش از ۲۳ هزار برگه جریمه توسط دوربین های ثبت تخلفات و ماموران این مجموعه در تهران صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۱۸ میلیون نفر جابجایی در تهران صورت می گیرد، اظهار کرد: هم اکنون بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو و سه میلیون موتورسیکلت در پایتخت وجود دارد.

حسینی بیان کرد: مبالغ دریافتی از جرایم رانندگی اعم از جاده ای و معابر شهری صرف ایجاد زیرساخت هایی نظیر بهسازی راه ها و معابر شهری، نصب علائم و تابلوها و تامین تجهیزات می شود.

وی از برخورد جدی با خودروهای سنگین دودزا و آلاینده در پایتخت خبر داد و گفت: این وسائط نقلیه حدود پنج درصد خودروهای پایتخت را به خود اختصاص می دهند اما نقش بسزایی در آلایندگی هوای تهران دارند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: تعمیر این وسائط نقلیه که بیشتر آنها مربوط به سرویس ادارات و سازمان ها هستند، نیازمند عزم همگانی همه این مجموعه ها است .

حسینی از حضور نمادین همیاران پلیس در برخی از تقاطع تهران خبر داد و گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز همیار پلیس فردا چهارشنبه در ۲۰ تقاطع اصلی پایتخت به صورت نمادین مستقر می شوند.

وی یکی از مهمترین سرمایه های اجتماعی پلیس راهور را همیاران پلیس اعلام کرد و افزود: این افراد نقش بسزایی در ایجاد فرهنگ صحیح ترافیکی دارند.

حسینی با اشاره به برخورد جدی با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی گفت: باتوجه به اینکه در شش ماهه دوم سال شاهد وارونگی هوا در پایتخت خواهیم بود، این موضوع با جدیت بیشتری ادامه می یابد.

وی، اجرای مسابقات ورزشی، برپایی نشست های علمی، تجلیل از خانواده های همکاران، نشست با اعضای شورای اسلامی شهر تهران، قدردانی از رانندگان نمونه و انعقاد تفاهم نامه با برخی مراکز دانشگاهی را از مهمترین برنامه های این مجموعه در هفته ناجا اعلام کرد.

برچسب‌ها : , ,