ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
در حاشیه برگزاری کنگره بیماری های پانکراس و مجاری صفراوی

عشق به دوربین تلویزیون، آخرش خیلی ها را می کشد

شهروندان:
اهمیتی که برخی مسوولان و همچنین روابط عمومی های دستگاه های بزرگ و کوچک کشور به قاب تصویر تلویزیون و دوربین آن قایل می شوند از هیچ خبرنگاری پوشیده نیست و برخی هم معتقدند این سوژه قدیمی شده است که برخی مسوولان خبرنگار تلویزیون را به خبرنگار مکتوب ترجیح می دهد.

طرحامروز هشتمین کنگره بیماری های پانکراس و مجاری صفراوی در بیمارستان طالقانی (از بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ) برگزار شد و گردانندگان و سخنرانان نخست افتتاحیه کنگره حاضر نشدند در وهله اول با خبرنگاران مکتوب مصاحبه کنند اما به دعوت خبرنگاران تصویری تلویزیون لبیک گفتند.

گواه این موضوع مصاحبه ناتمام یکی از مسوولان اجرایی کنگره یاد شده با خبرنگاران مکتوب بود.در ابتدای این مصاحبه یکی از اعضای کمیته اجرایی کنگره ، وسط سخنان مصاحبه شونده پرید و از وی خواست تا زودتر مصاحبه را تمام کند چون خبرنگارتلویزیون ، منتظر وی است.

پس از چند دقیقه دوباره آن عضو کمیته اجرایی به پزشک یاد شده یاد آور شد که تا پنج دقیقه دیگر مصاحبه تمام شود چون خبرنگار تصویری منتظر وی است.

خبرنگاران رسانه های مکتوب از جمله خبرنگار ایرنا در پی این یاد آوری به آن فرد اعتراض کردند . اینکه هنوز مصاحبه آنها تمام نشده و بهتر است وسط مصاحبه مزاحم نشود.

برای بار سوم یکی دیگر از اعضای کمیته اجرایی به اتاق خبرنگاران آمد و به فرد مصاحبه شونده – از مسوولان اجرایی کنگره – گفت : آقای دکتر، بیرون ، کارتان دارند. تشریف بیاورید.

آن آقای دکتر که سخنان خود با خبرنگاران مکتوب را ناتمام گذاشته بود، خودش را برای رفتن آماده کرد که در این هنگام خبرنگاران به وی یاد آور شدند که این کار را انجام ندهد چون ، بیرون کسی جز خبرنگار تلویزیون با وی کاری ندارد.

اعضای کمیته اجرایی که این بار نا امید شده بودند برای بار چهارم وارد اتاق خبرنگاران شدند و به آقای دکتر گفتند که مصاحبه را تمام کند و با آنها به راهرو بیاید تا خبرنگار تلویزیون از وی مصاحبه کند در نتیجه پزشک مصاحبه شونده برای بار چهارم تسلیم اعضای کمیته اجرایی شد و خبرنگاران رسانه های مکتوب را ترک کرد .

یکی دیگر از سخنرانان همایش نیز مشابه این اقدام را انجام داد. وی هنگامی که خبرنگاران مکتوب از وی خواستند تا برای دقایقی از سالن خارج شود تا آنها از وی مصاحبه کنند، به آنها اذعان داشت که خسته است و ساعت ۳۰ / ۱۰ نیم با آنها مصاحبه می کند اما همین آقای دکتر حدود ۱۵ دقیقه بعد بیرون از سالن مقابل دوربین تلویزیون قرارگرفته بود.

خبرنگاران مکتوب ، بعد از مصاحبه مقابل دوربین به آن استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، خسته بودن و مصاحبه ندادن وی را یاد آور شدند ضمن اینکه از وی خواستند تا دقایقی نیز به آنها وقت مصاحبه بدهد که آقای دکتر اظهارداشت : باید بروم دیرم شده است ، ۷۲ ساعت است که نخوابیده ام و اینکه الان باید سخنرانی کنم.

بالاخره آن آقای دکتر با درخواست خبرنگاران ، راضی شد برای پنج دقیقه صحبت کند و بعد هم محل مصاحبه را سریع ترک کرد چون وقت نداشت!

به نظر می رسد عشق به دوربین تلویزیون خیلی ها را کشته است وگرنه خبرنگاران مکتوب از همان اهمیتی برخوردار است که خبرنگار تصویری .