ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
سازمان تبلیغات اسلامی در رتبه نخست

ابتکار: کارنامه مدیریت سبز دستگاه‌های دولتی ارایه شد

شهروندان:
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: گزارش عملکرد دولت به تفکیک دستگاه ها در جلسه روز گذشته هیات وزیران ارایه و کارنامه اختصاصی سال 92 هر دستگاه به وزیر یا رییس سازمان مربوطه تحویل داده شد.

معصومه ابتکاربه گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار افزود: براساس تکلیف ماده ۱۹۰ قانون برنامه پنجم تمامی دستگاه های اجرایی موظف هستند به منظور کاهش اعتبارات هزینه های دولت، سیاست های مصرف بهینه منابع پایه ومحیط زیست را با اجرای برنامه مدیریت سبز شامل مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه و تجهیزات شامل کاغذ، کاهش مواد زاید جامد و بازیافت در ساختمان های و وسایل نقلیه انجام دهند.

وی بیان کرد:در همین راستا گزارش عملکرد دولت به تفکیک دستگاه ها روزگذشته توسط سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه هیات وزیران ارایه و کارنامه اختصاصی سال ۹۲ هر دستگاه به وزیر یا رییس سازمان مربوطه تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه گزارش گیری وتهیه کارنامه توسط سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده است ادامه داد: دراین گزارش، دستگاه ها براساس میزان تحقق اهداف تعیین شده رتبه بندی شده اند که شامل کاهش مصرف آب ۱۰ درصد، کاهش مصرف برق ۵ درصد، کاهش مصرف سوخت ۱۵ درصد و کاهش مصرف کاغذ ۳ درصد است.

ابتکار با اشاره به کارنامه منتشر شده گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به همراه سازمان های تبلیغات اسلامی و اسناد و املاک کشور در رتبه نخست قرار گرفته و به میزان ۱۰۰ درصد به اهداف تعیین شده دست یافته اند.

وی افزود:سازمان میراث و فرهنگی و گردشگری با ۸۰ درصد، وزارت نفت با ۶۲ درصد، وزارت راه و شهرسازی با ۶۱ درصد، وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ۶۰ درصد، وزارت ارتباطات و فناوری با ۵۵، وزارت امور خارجه، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز سازمان بنیاد شهید با ۵۰ درصد به ترتیب در رتبه های بعدی قراردارند.

وی بیان کرد: سایر دستگاه ها نیاز به تلاش بیشتری برای کسب حداقل های مدیریت سبز دارند و البته نام برخی دستگاه ها به دلیل عدم دریافت به موقع گزارش در این کارنامه درج نشده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ارایه این کارنامه که بعد از سال ها توقف مجددا از سر گرفته شده، نشانگر این است که دولت یازدهم اراده قوی برای اصلاح الگوی مصرف و کاهش هزینه های جاری در دستگاههای دولتی و حفاظت از محیط زیست دارد.

وی اظهارکرد: در شرایطی که دولت بارها از مردم درخواست کرده تا در مصرف آب صرفه جویی کنند و الگوی مصرف سوخت خود را اصلاح کنند، اینک با گزارش عملکرد خود برای عموم در این زمینه پیشقدم شده است.

معاون رییس جمهور یادآورشد : که این رتبه بندی در ارزشیابی عملکرد دستگاه های دولتی تاثیرگذار خواهد بود.