ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
مدیر کل دفتر نظارت بر شرکت‌ها و موسسات هوانوردی:

آزادسازی کامل قیمت بلیت هواپیما در گرو افزایش ظرفیت ناوگان

شهروندان:
مدیر کل دفتر نظارت بر شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی اعلام کرد: آزادسازی کامل بلیت هواپیما تا زمانی که میزان عرضه بلیت با تقاضای آن برابری نکند، امکان پذیر نیست.

قیمت بلیت هواپیماحممرتضی دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به پایین بودن تعداد صندلی‌های فعال در ناوگان مسافربری کشور، همچنان در بعضی زمان‌های پیک سفر، میزان تقاضا از نسبت عرضه بلیت بیشتر می‌شود این موضوع بحث آزادسازی کامل قیمت بلیت هواپیما را سخت‌تر می‌کند.

وی با بیان این‌که در زمان آزادسازی قیمت بلیت باید هم شرکت هواپیمایی فروشنده و هم خریدرا به خواسته خود برسند، گفت:‌درحال حاضر در زمان غیر پیک تقاضا با عرضه همخوانی دارد، اما با توجه به این که در زمان پیک سفر نمی‌توان در این زمینه تضمینی ارائه کرد، باید بحث آزادسازی کامل قیمت بلیت را به فراهم آوردن مقدمات لازم موکول کرد، هر چند متنوع سازی نرخ بلیت نیز تاکنون نتایج مثبتی داشته است.

مدیر کل دفتر نظارت بر شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی با ابراز رضایت روند فعلی متنوع سازی نرخ بلیت هواپیما، تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشوری در طول ماه‌هایی که از متنوع سازی نرخ بلیت گذشته است با دقت این فرایند را رصد کرد تا این طرح با کمترین تبعات منفی انجام شود.

دهقان افزود:‌البته در روند متنوع سازی قیمت‌ها برخی تخلفات نیز مشاهد شد که سازمان با آن‌ها برخورد کرد. گزارشات مختلفی نیز از نحوه عملکرد شرکت‌ها در روند متنوع سازی قیمت بلیت ثبت شده که در سازمان هواپیمایی در حال تحلیل و بررسی است.

به گزارش ایسنا، سازمان در تابستان گذشته رسما طرح متنوع سازی قیمت بلیت هواپیما را کلید زد طرحی که بر مبنای آن شرکت‌های هواپیمایی مجازند تا ۳۰ درصد بالاتر و پایین‌تر از نرخ مصوب قبل را در پروازهای خود ارائه دهند و قیمت‌ها به نسبت ساعت، روز و کلاس پروازی متغیر باشد.

در حالی که بناست این تنوع به آزادسازی قیمت‌ها ختم شود اخیرا رییس سازمان هواپیمایی اعلام کرده، این طرح به مقدماتی نیاز دارد که هنوز در ایران فراهم نیست.

برچسب‌ها : ,