ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

اژه‌ای: کار فرهنگی ضرورت دستگاه قضا است

شهروندان:
معاون اول قوه قضاییه، گفت: نیروی انسانی با تاسی از فرهنگ قرآنی و اسلام ناب محمدی به طور مطلوب پرورش می یابد و لذا کار فرهنگی یکی از ضرورتهای دستگاه قضایی است که باید به عنوان یک اصل مهم مورد عنایت قرار گیرد.

محسنی اژه‌ایبه گزارش ایرنا، حجت الاسلام ‘غلامحسین محسنی اژه ای’ روز جمعه در ادامه همایش روسای دادگستری های استانهای کشور در مشهد، نیروی انسانی عالم و شایسته را مهمترین مولفه افزایش کارآمدی و موفقیت دستگاه قضایی دانست.

وی گفت: تنها بودجه کافی و برنامه خوب و مدون ملاک موفقیت دستگاه قضایی نیست بلکه در کنار آن باید اهمیت خاصی به نیروی انسانی شایسته و کارآمد داده شود.

وی افزود: یک مدیر یا کارمند خوب و توانمند می تواند با کمترین امکانات بیشترین بهره برداری را داشته باشد.

محسنی اژه ای افزود: کار فرهنگی تنها فعالیت و نصب پلاکارد در مناسبت های مختلف نیست بلکه لازمه موفقیت در این بخش وظیفه شناسی و توجه و تمسک بیش از پیش به اخلاق و منش اسلامی است.

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) در مکتب حضرت امام جعفر صادق (ع) تربیت و پرورش یافته بودند، با رهبری نهضت انقلاب اسلامی و با حضور گسترده مردم در صحنه زمینه سرنگونی رژیم منفور ستم شاهی را فراهم آوردند و لذا انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود چون زمینه پیروزی خون بر شمشیر را فراهم کرد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: انقلاب اسلامی ایران فراتر از مرزها پیش رفت و استخوان های پوسیده نظام کمونیستی را درهم شکست و نظام سرمایه داری غرب و سلطه گران آن در مقابل نظام فرهنگی امام راحل به زانو درآمدند.

وی افزود: دشمنان و ایادی آنها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش بسیار برای شکست و منزوی کردن این انقلاب انجام دادند ولی نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه پرچم انقلاب ما همواره در جهان بر افراشته تر شد.

وی خاطر نشان کرد: پیروزی حزب الله لبنان و مردم مظلوم و مقاومت اسلامی فلسطین در جنگهای ۳۳ و ۲۲ روزه علیه رژیم صهیونیستی به برکت انقلاب فرهنگی امام خمینی (ره) که برگرفته از عاشورا بود، محقق شد.

به گزارش ایرنا رییس دادگستری استان خراسان رضوی هم در این همایش مسائل فرهنگی را از اصول ضروری درون و برون سازمانی دستگاه قضایی دانست و گفت: با افزایش توجه به مسائل فرهنگی باید زمینه ای فراهم شود که همکاران دستگاه قضایی به دلیل فشردگی مسائل و کارها از مسائل اجتماعی و مواردی که دشمن در مسیر ما قرار داده، غفلت نکنند.

حجت الاسلام ‘علی مظفری’ افزود: اگر مشکلی در راه خدمت همکاران قضایی قرار دارد، به مسائل فرهنگی بر می گردد.

همایش روسای دادگستری استانهای کشور تا بیستم مهرماه جاری در مشهد ادامه دارد.

برچسب‌ها : , ,