ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

داریوش ارجمند: منابع طبیعی را برای آیندگان حفظ کنیم

شهروندان:
بازیگر نقش «حشمت فردوس» در مجموعه تلویزیونی «ستایش» با بیان اینکه منابع طبیعی فقط متعلق به ما نیست، گفت: باید توجه داشته باشیم که آیندگان نیز از آن سهمی دارند که باید با صرفه جویی و استفاده درست، این امانت، به نسل های بعد نیز منتقل شود.

داریوش ارجمندبه گزارش ایرنا از جشنواره فیلم های موبایلی، «داریوش ارجمند» با انتقاد از کم توجهی به داشته های کشور افزود: منابع طبیعی و ذخایر فراوان این کشور، فقط متعلق به نسل کنونی نیست و آیندگان نیز از داشته های این کشور سهمی دارند.

وی گفت: بطور قطع بهترین آموزه اخلاقی و توصیه در این زمینه، سروده زیبایی است که حکم مثل یافته، مبنی بر اینکه «دیگران کاشتند و ما خوردیم/ما بکاریم و دیگران بخورند».

این بازیگر پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی با اشاره به تاثیر تبلیغات هنری در اصلاح الگوی مصرف افزود: نمی توان از تاثیر ساخت فیلم و فرهنگسازی با استفاده از ابزار هنری غافل شد به هر حال در این زمینه کارهایی نیز صورت گرفته و بطور قطع تاثیر نیز داشته است.

ارجمند گفت: اما این نکته نیز حائز اهمیت است که این تولیدات باید مستمر باشد، نه اینکه هرگاه با بحران رو برو شدیم، به فکر ساخت فیلم کوتاه و تبلیغات هنری و مذهبی بیافتیم و فکر کنیم که در این زمان کوتاه تاثیر آن چنانی نیز خواهد داشت.

بازیگر نقش «مالک اشتر» در مجموعه تلویزیونی «امام علی(ع)» افزود: مهم این است که همه باور کنیم این منابع فقط و فقط متعلق به ما نیست و آیندگان نیز از آن سهمی دارند که باید با صرفه جویی و استفاده درست، این امانت به نسل های بعد هم منتقل شود.

جشنواره فیلم های موبایلی «گزارش یک نگرانی» با توجه به وضعیت بحرانی آب شهر تهران با همکاری فرهنگسرای رسانه و شرکت آبفای استان تهران برگزار می شود.

این جشنواره قصد دارد با فراهم آوردن زمینه حضور اقشار مختلف مردم، فیلمسازان و هنرمندان در این حرکت فرهنگی هنری، نگاه مردم تهران به مسأله کمبود آب را در قالب فیلم های موبایلی به نمایش بگذارد.

۲۵ مهر ماه آخرین فرصت ارسال اثر به این جشنواره اعلام شده است.

علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این جشنواره به پایگاه اینترنتی www.rasanehfest.ir مراجعه کنند.