ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
استاد علوم ارتباطات:

پیش‌نویس نظام جامع رسانه‌ای به رای گذاشته شود

شهروندان:
استاد علوم ارتباطات، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پیش نویس نظام جامع رسانه ای را میان تمامی اهالی رسانه به رای بگذارد تا متن آن مورد تایید خانواده رسانه کشور قرار گیرد.

علی گرانمایهعلی گرانمایه پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه رسانه ایرنا، افزود: در صورتی که روزنامه نگاران رای کافی برای تایید نظام جامع رسانه ای ندادند مسئولان وزارت ارشاد به فکر اصلا ح آن باشند.

وی خطاب به مخالفان تاسیس سازمان نظام رسانه ای، اظهار داشت: این نخستین تجربه است و اطمینان داشته باشید داشتن یک سازمان نظام رسانه ای، بسیار بهتر از نداشتن آن است و اگر قوانین آن ایرادهایی دارد می توان با تعامل در بلند مدت آنها را برطرف ساخت.

این استاد دانشگاه، گفت: مخالفان این طرح که اکثرا خواهان راه اندازی مجدد انجمن صنفی هستند باید از این فکر خارج شوند، زیرا این انجمن فقط جناحی عمل کرد و پله پیشرفتی بود برای برخی افراد و محصول دیگری نداشت.

وی از معاون مطبوعات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست؛ برای جلوگیری از هرگونه حاشیه ای این نظام نامه را به رای بگذارد و همه روزنامه نگاران اجازه رای به آن را داشته باشند.

گرانمایه پور افزود: دومین پیشنهادم این است که کمیته ای جهت اصلاح قوانین تشکیل شود تا نواقص را برطرف سازد.

وی درمورد موافقت اکثریت کارشناسان رسانه با داشتن نظام رسانه ای، اظهار کرد: به طور قطع این سازمان در ابتدای کار خود با ضعف هایی روبه رو خواهد بود اما بازهم تکرار می کنم با داشتن یک سازمان نظام رسانه ای کاملا موافق هستم.