ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

عضو خبرگان رهبری: توجه به وحدت اسلامی پیام بزرگ غدیر است

شهروندان:
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: توجه به وحدت اسلامی، پیام بزرگ واقعه غدیر است.

عسگر دیربازحجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فلسفه غدیر، حفظ وحدت و حرکت در مسیر ائمه معصومین به ویژه امیرالمومنین علی (ع) است که باید در تمام امور از این اولیای الهی پیروی کنیم.

وی اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) می توانستند در مکان دیگری غیر از غدیرخم مردم مسلمان را گردهم آورند ولی این گردهمایی عظیم، به دستور خداوند متعال و در محلی بین مکه و مدینه برپا شد که انتخاب این محل نیز پیام وحدت دارد.

وی اضافه کرد: واقعه غدیر نشان داد که حاکم جامعه اسلامی باید دارای والاترین خصلت های انسانی باشد چنانکه حضرت علی (ع) شایسته ترین فرد بودند و آن حضرت به فرمان خداوند به جانشینی پیامبر انتخاب شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز تاسف از عدم درک حقیقت غدیر در طول تاریخ توسط انسان، ادامه داد: این عدم اجابت موجب شد که انسان با فاجعه های بزرگی روبرو شود و مصیبت های بشری از جمله حادثه عاشورا رخ دهد.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز با بیان اینکه ولایت، حقیقت بزرگ عالم خلقت است، گفت: اگر اولیای الهی بر جهان حاکمیت داشته باشند، نه تنها دین بشریت حفظ می شود بلکه زندگی دنیایی مردم نیز توام با راحتی، آرامش و آبادانی خواهد بود.

وی اضافه کرد: واقعه غدیر نه تنها مورد تایید علمای شیعه است بلکه علمای تراز اول اهل سنت نظیر احمد حنبل نیز این واقعه بزرگ را تایید و نقل کرده اند.

هجدهم ماه ذیحجه مصادف با عید بزرگ غدیر خم است.