ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
مدیر مرکز ترویج حاکمیت و مسئولیت شرکتی:

بنگاه‌های اقتصادی حامیان عدالت آموزشی

شهروندان:
علیرضا امیدوار مدیر مرکز ترویج حاکمیت و مسئولیت شرکتی در گفت‌وگو با «حامیان فردا» گفت: اگر بخواهیم یک تقسیم بندی کلی از مسئولیت‌ اجتماعی شرکت‌ها بر اساس سطح بندی کشورها داشته باشیم می‌توان گفت برای کشورهای توسعه‌نیافته موضوع سلامت نظیر آب بهداشتی سالم، بحث محوری در پرداختن به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها است.

علیرضا امیدواروی افزود: در کشورهای در حال توسعه نظیر ایران نیز آموزش‌های کلاسیک و فنی‌وحرفه‌ای در دستور کار شرکت‌ها جهت ایفای مسئولیت اجتماعی قرار می‌گیرد.

امیدوار ادامه داد: در کشورهای توسعه‌یافته نظیر کشورهای اروپایی و آمریکا بحث اشتغال و کارآفرینی و بهبود کیفیت زندگی مردم با توجه به رفاه نسبی اولویت دارد و آنها در این راستا اقدام می‌کنند.

مدیر مرکز ترویج حاکمیت و مسئولیت شرکتی پرداختن به عدالت آموزشی را با روندهای جهانی هماهنگ دانست و اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن ایران در ردیف کشورهای در حال توسعه موضوع آموزش می‌تواند یکی از موضوعات مورد توجه شرکت‌ها باشد. از آنجا که دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند این حوزه را به طور کامل پوشش دهند، سازمان‌های مردم نهاد و شرکت‌ها می‌توانند در این حوزه فعالانه عمل کنند. به عنوان مثال شرکت‌ها قادرند در کنار آموزش کلاسیک، آموزش‌های مبتنی بر نیازهای بازار را به افراد آموزش داده و شکاف میان این دو را پر کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تعداد بالای افراد بازمانده از تحصیل در ایران،‌ آیا می‌توان مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها را در این راستا تعریف کرد،‌ گفت: در بحث عدالت آموزشی کشور ما متاسفانه از سایر کشورهای در حال توسعه عقب‌تر است و حل این معضل نیز به تنهایی از عهده دولت خارج است، از آنجا که NGOها نیز در ایران ضعیف هستند، شرکت‌ها می‌‌توانند به عنوان مکمل عمل کنند و در این حوزه به ایفای نقش بپردازند.