ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
مشاور اقتصادی رئیس جمهور:

همایش توسعه و عدالت آموزشی انعکاس دهنده عدالت غیرپوپولیستی

شهروندان
دکتر مسعود نیلی، مشاور اقتصادی رئیس جمهوردر گفت و گو با «حامیان فردا» گفت: موضوع چگونگی اعمال سیاست هایی که منجر به کاهش فقر، بهبود توزیع درآمد و رسیدگی به مردمی که در مناطق محروم زندگی می کنند، شود از مطالبه های اجتماعی با درجه حساسیت بالا در جامعه و از مسائل مورد توجه نخبگان است.

مسعود نیلیوی افزود: اعضای سیاستگذار همایش «توسعه و عدالت آموزشی» اعم از اقتصاددان، جامعه شناس، سیاستگذار، هنرمند و اهالی رسانه نیز هدف گذاری خود را بر روی اقشار کم درآمد و توزیع فرصت های برابر قرار داده اند. شاید بتوان مدلی که از سوی دولت در سال ۱۳۹۳ درباره بهبود نظام سلامت مطرح شد را نیز در راستای همین اهداف دانست که اثر واقعی آن در زندگی مردم ظاهر شد بدون اینکه به عنوان یک اقدام پوپولیستی ارزیابی شود.

این عضو شورای سیاستگذاری همایش «توسعه و عدالت آموزشی» ادامه داد: این همایش نیز درصدد است این مدل از انجام کار را در حوزه آموزش با تاکید بر آموزش و پرورش عمومی مورد تاکید قرار دهد. عنصر اساسی در این مدل توانمندسازی است به این ترتیب که چه کنیم تا کودکانی که در خانواده های کم درآمد پرورش می یابند از این شانس برخوردار باشند تا از امکانات آموزشی مناسب و خوبی بهره مند شوند و توانایی هایشان ارتقا پیدا کند.

نیلی تصریح کرد: آموزش و پرورش ابعاد گوناگونی دارد که شامل فرآگیری، نظم پذیری، تربیت زندگی اجتماعی و… می شود. اگر سیستم آموزشی بتواند این مقوله ها را با حداکثر بهره وری به همه دانش آموزان عرضه کند؛ امیدوار خواهیم بود که نسل پس از ما فارغ از اینکه در چه وضعی از رفاه قرار دارد، آینده ساز باشد. من امیدوارم این همایش در حوزه آموزش بتواند طرح اهمیت و حساسیت موضوع را به نحو مناسبی انجام دهد و منعکس کننده یک وفاق عمومی برای دستیابی به عدالت غیرپوپولیستی باشد.