ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
نایب رئیس اتاق بازرگانی:

فقدان عدالت آموزشی در شهرهای بزرگ نیز به چشم می‌خورد

شهروندان:
دکتر پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق ایران در گفت‌وگو با «حامیان فردا» گفت: ما باید اتاق بازرگانی و شرکت‌ها را دو نهاد مجزا از یکدیگر ببینیم و مسئولیت اجتماعی آنها را متفاوت از هم تعریف کنیم.

پدرام سلطانیوی پرداختن به مقوله عدالت آموزشی را یکی از اولویت‌‌های شرکت‌هایی دانست که در مناطق محروم به فعالیت اقتصادی مشغول هستند و اظهار کرد: هر شرکت بر اساس مجموعه فعالیتی که دارد حوزه مسئولیت اجتماعی خود را تعریف می‌کند و از این جهت شرکت‌هایی که در مناطق محروم در حال فعالیت هستند بنا بر ضرورت این مناطق، عدالت آموزشی را در اولویت خود می‌گنجانند.

سلطانی در ادامه به فقر موجود در خانواده‌ها و کودکان بازمانده از تحصیل در این مناطق و شهرهای بزرگ اشاره و تصریح کرد: تصور عمومی بر این مقوله استوار است که کودکان بازمانده از تحصیل تنها در شهرهای محروم زندگی می‌کنند، این در حالی است که شهرهای بزرگ نیز از این معضل رنج می برند.

وی در همین رابطه آگاهی سازی شرکت‌ها نسبت به این مقوله را خواستار شد و خاطرنشان کرد: شرکت‌ها باید در جریان مشکلات آموزشی در شهرهای حوزه فعالیت و به ویژه در شهرهای بزرگ باشند و اینگونه تلقی نشود که محرومیت از تحصیل تنها مختص مناطق دورافتاده است.