ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
وزير راه و شهرسازي:

بانوان اندیشمند نیاز امروز جامعه را بسنجند و راهکار ارائه کنند

شهروندان:
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای تبیین و باور جایگاه زنان و حقوق زنان باید شما بانوان اندیشمند، تلاشگر ،پویا و فعال در عرصه های گوناگون همراه با همه فرهیختگان، استادان، حقوقدانان و فقها، نیاز امروز جامعه با تحقیق و تفحص در منابع پویای فقه اسلامی نیازها را بسنجید و راهکار ارائه کنند.

عباس آخوندیبه گزارس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی امروز چهارشنبه در پیامی به گردهمایی مشاورین امور بانوان سازمان‌های و شرکت‌های تابعه و ادارات کل استان های وزارت راه و شهرسازی در مشهد، بیان داشت: امروزه بحث حضور بانوان در عرصه کار و تلاش و تعیین جایگاهی مناسب و در خور شأن آنان در جامعه به یک موضوع اساسی و حیاتی تبدیل شده است .

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: به دنبال وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی فضای جدیدی برای زنان با ایمان فراهم شد. امام رضوان الله تعالی علیه زن را از گوشه خانه با حجاب و عفت به صحنه جامعه آوردو راه را برای ارتقاء زنان و بانوان هموار ساخت و اکنون ما حضور مقتدرانه بانوان ایران اسلامی را در همه جا احساس می کنیم .

وی افزود: انسان‌های هوشمندی که با تلاش و استعدادشان در همه جا حضور یافتند؛ حضوری مؤثر و تأثیرگذار وبر این واقعیت که ورود زنان به صحنه‌های اجتماعی یک فرصت برای پویایی جامعه است نه تهدید، صحه گذاشته اند و با حضور با ایمان، پرنشاط و بالنده در عرصه‌های مختلف این حقیقت را به اثبات رسانده‌اندو نشان دادندتوجه به جایگاه زن ضامن پیشرفت و توسعه کشور و تربیت انسان‌های توانمند و موفق است .

آخوندی ابراز داشت: اکنون بانوان در مسئولیت‌های کلیدی وزارتخانه ها و سازمانها در تمام سطوح کشور با ایفای مسئولانه نقش‌های خود ،توانمندی زن در جامعه اسلامی را به خوبی اثبات کرده‌اند و درتمام ابعاداجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی حضور دارند که این نشان ازتوانایی بالای آنان درانجام امور محوله و مسوولیت هایشان است.

وی تصریح کرد: زنان شاغل با پشتکار بسیار بالایی در محیط های کاری تلاش می کنند و به این باور که در جامعه اسلامی زن و مرد مکمل هم‌اند و مشارکت همه آنها در امور جامعه سعادت و توسعه کشور را به دنبال دارد عینیت بخشیده اند.

وزیر راه و شهرسازی در پیام خود به گردهمایی مشاوران امور بانوان وزارتخانه اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید خود را مرهون حضور فعال زنان آگاه مشارکت‌جو در صحنه اجتماع و در پای صندوق آراء می‌داند و همانگونه که ریاست محترم جمهور بارها فرموده اند دولت تدبیر و امید از روز اول با دختران و زنان و بانوان عزیز جامعه ما عهدی بسته است که فرصت‌های بیشتری را برای ورود انان به عرصه جامعه مهیا کند بر این عهد وفادار خواهد ماند.

وی گفت: در این راستا و برای اینکه ما به هدف نهایی برای احقاق حقوق زنان برسیم، باید همه مشارکت و کمک کنند. برای تبیین و باور جایگاه زنان و حقوق زنان باید شما بانوان اندیشمند، تلاشگر ،پویا وفعال در عرصه های گوناگون همراه با همه فرهیختگان، استادان، حقوقدانان، فقها، نیاز امروز جامعه را بسنجید و با تحقیق و تفحص در منابع پویای فقه اسلامی و نیازها را بسنجید و راهکار ارائه نمایید.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که این اجتماع و این اقدام مشاور امور بانوان آغاز ی باشد در دوره جدید این وزارتخانه برای همکاری و مشارکت و ایجاد فرصت در استفاده از خدمات و توان بیشتر بانوان همکار، چرا که می‌دانم بدون همکاری فعال شما ،اعتدال، امید و تدبیر در جامعه استقرار نخواهد یافت امیدکه با حضور بحقتان در صحنه شاهد جامعه‌ای بهتر و توسعه یافته‌تر باشیم .

برچسب‌ها : , ,