ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور:

بازار کار تحرک لازم را ندارد

شهروندان:
رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور معتقد است: علیرغم تک رقمی شدن نرخ بیکاری، تحرکی که باید در بازار و فضای کسب و کار کشور ایجاد شود هنوز دیده نمی شود.

بیکاریفتح الله بیات در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه آمار بیکاران کشور به ویژه تحصیل‌کردگان دانشگاهی روبه افزایش است و اعداد و ارقامی که درباره تک رقمی شدن نرخ بیکاری اعلام می‌شود نمود چندانی در بازار کار و جامعه نداشته است.

وی گفت: با وجود آنکه مرکز آمار ایران از تک رقمی شدن نرخ بیکاری خبر داده و دولت نیز از زبان وزارت کار و دیگر مراجع مربوط ایجاد چندصد هزار شغل را اعلام کرده است اما آن تحرکی که باید در جامعه دیده شود و کارگران احساس کنند که در بازار و محیط کسب و کار آنها فضای جدیدی به وجود آمده هنوز دیده نمی‌شود و تغییر قابل توجهی را به لحاظ کاهش بیکاری در بازار کار کشور شاهد نیستیم.

به گفته رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور، وزیر کار همواره دغدغه اشتغال جوانان جویای کار را داشته و از بیکاری فارغ التحصیلان ابراز نگرانی کرده است اما زمانی باید ایجاد ۴۰۰ هزار شغل را اعلام کرد که فرصتهای شغلی زیادی ایجاد شده و نیروهای کار سرکار رفته باشند.

برچسب‌ها : ,