ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

مرجعیت علمی با جذب اساتید متوسط ممکن نیست

رییس مرکز امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دسترسی به اهداف سند چشم انداز، اجرای نقشه جامع علمی کشور و کسب عنوان مرجعیت علمی با جذب افراد متوسط در بدنه هیات علمی دانشگاه ها امکان پذیر نیست.

به گزارش ایرنا، دکتر علی مقداری که ریاست کارگروه نخبگان و مسوولان آموزش عالی را در هشتمین همایش ملی نخبگان برعهده داشت، شامگاه سه شنبه در جمع نخبگان حاضر در این کارگروه افزود: هسته اعضای هیات علمی یکی از ارکان مهم تشکیل دهنده دانشگاه ها و تعیین کننده میزان برتری آنهاست.

وی تاکید کرد: ما متعهدیم برترین ها در دانشگاه ها را جذب کنیم و آموزش و پرورش فرزندانمان را به آنها بسپاریم.

مقداری، تنوع در رشته های دانشگاهی و کارهای علمی را از شاخصه های یک جامعه دانشگاهی برشمرد و گفت: ما آگاهیم که وجود طیف گسترده ای از دیدگاه ها منجر به تجربیات غنی تری در آموزش و تعامل فکری برای همگان است.

وی تصریح کرد: صدای بلند همگی ما بایستی شنیده شود و با یک مقیاس و اندازه مورد ارزیابی قرار گیرد زیرا این صداها به ما کمک می کند تا درک بهتری از چالش ها داشته باشیم.

استاد دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: تار و پود جامعه دانشگاهی هنگامی پر جنب و جوش خواهد بود که تنوع دیدگاه در بدنه هیات اعضای هیات علمی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه نیمی از دانشگاه های کشور دولتی هستند، از بیت المال تغذیه می کنند و متعلق به عموم مردم هستند، بیان داشت: ما نمی توانیم دانشگاه را متعلق به دسته، گروه یا حزب خاصی بدانیم و درصدد جذب افراد با نگاه های خاص باشیم چراکه این نوع نگاه و تفکر به معنای مرگ تدریجی یک محیط علمی و پویا مانند دانشگاه خواهد بود.

مقداری خاطرنشان کرد: تنوع در جذب اعضای هیات علمی به غنای فرهنگی و شناختی موسسه انسجام می بخشد و به شادابی، اثربخشی و شدت آن می انجامد.

وی بر لزوم جذب افراد با کیفیت علمی بالا در هیات علمی دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: فرآیند پر پیچ و خم فعلی جذب منجر به پر شدن پست ها توسط افراد متوسط و نهایتا در سطح خوب خواهد شد.

  بدون برچسب