ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
وزير بهداشت:

داروهای وارداتی ۵/۲۶ ارزان می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 50 درصد داروهای مصرفی مردم داروهای وارداتی است که به دلیل فراخوان های اعلام شده، قیمت این داروها 5/26 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه افتتاح ساختمان جدید ۲۹ فروردین از ارزان تر شدن داروهای خارجی در ۶ ماهه دوم سال خبرداد و گفت: با وجود ارزان تر شدن داروهای خارجی، داروهای تولید داخل نسبت به ۶ ماهه نخست امسال، بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

وزیر بهداشت با اشاره به کاهش قیمت داروهای خارجی از تلاش برای فراهم سازی زمینه ارسال دارو برای بیماران شهرهای فاقد داروخانه بیماری های خاص خبر داد.

دکتر هاشمی در خصوص توزیع داروی بیماران خاص و مراجعه ساکنان شهرهای کوچک با پایتخت نیز اظهار داشت: مدتهاست از مسئولان دارویی درخواست کرده ایم و امیدواریم هر چه سریع تر در سراسر کشور این داروخانه ها معرفی شوند وبرای توزیع داروهای خاص در برخی از شهرستان ها که امکان ایجاد داروخانه فراهم نیست، دارو مستقیم برای متقاضیان ارسال شود چرا که رفت و آمد در فصول مختلف نیز برای این بیماران مخاطراتی را به همراه دارد.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد بتوان دارو را به دست بیماران در شهرهایی که داروخانه داروهای خاص نیست رساند و از سوی دیگر تلاش خواهیم کرد در یک سری از شهرها داروخانه داروهای خاص را دایر کنیم، چنانچه که پیش تر نیز این قول را در خصوص بیماری های صعب العلاج داده بودیم و امیدواریم که بتوانیم آن ها را به مراکز جامع تبدیل کنیم که ضمن تحویل دارو، مراکز تزریق دارو را نیز برای بیماران نیازمند شیمی درمانی و بخش های رادیو تراپی ایجاد کنیم.

دکتر هاشمی گفت: تلاش شد در شش ماهه دوم داروهای خارجی کاهش قیمت داشته باشند که همین اتفاق هم افتاد و البته بعضی از بیمه ها منافع شان ارزان ترین دارو است و اگر طبق مصوبه هیات وزیران عمل شود و بسته خدمتی تغییر پیدا نکند در همه کشور، هم بیمه شدگان و هم افراد فاقد بیمه تایید می کنند که قیمت داروهای خارجی کاهش یافته است.

  بدون برچسب