ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

شایع‌ترین بیماری مردان

پس از سرطان ریه، پروستات شایع‌ترین بیماری در مردان به شمار می‌رود که در سال‌های گذشته بر شمار مبتلایان آن افزوده ‌شده است.

 

گسترش شهرنشینی، کم‌تحرکی، مصرف غذاهای پرچرب، استعمال دخانیات و تماس مستقیم با فلزات سنگین از علل شیوع بیماری‌ها به‌ویژه پروستات مردان است. علاوه بر آن وراثت نقش مهمی در ابتلای مردان به سرطان پروستات دارد.

سابقه فامیلی و ابتلای افراد نزدیک خانواده مانند پدر، عمو و … عامل مهمی در ابتلای مردان به سرطان پروستات است. سرطان پروستات مردان در سنین بالای ۵۰‌سال با علایم و نشانه‌هایی بروز می‌کند که شناخت آن به شتاب بخشی و درمان‌های لازم کمک فراوانی می‌کند.

تشخیص و درمان سرطان پروستات از روند پیشرفت آن به میزان قابل ‌توجهی پیشگیری می‌کند؛ چرا که سرطان پروستات آهسته و تدریجی در فرد نمایان می‌شود که هر چه سن شیوع سرطان زودتر آغاز شود، پیشرفته و خطرناک‌تر است.

درد ستون فقرات از علایم شایع بروز سرطان پروستات مردان به شمار می‌رود که این موضوع مهم اهمیت بسزایی در تشخیص و درمان‌های لازم دارد. همچنین متخصصان ارولوژیست آزمایش‌های سرطان پروستات را در مردان بالای ۵۰‌سال امری مهم و ضروری می‌دانند که انجام آن به تشخیص و درمان‌های لازم کمک فراوانی می‌کند.

منبع: روزنامه شهروند

  بدون برچسب