ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

محکومیت ۱۷۰ دندانپزشک به دلیل قصور

مدیرکـــل آمــــوزش و همکاری‌های علمی سازمان پزشکی قانونی کشور از افزایش ۱۵/۹درصدی قصور دندانپزشکی در ۸‌ماه گذشته خبر داد و گفت: پرونده ۳۰۶دندانپزشک به‌علت قصور در کمیسیون‌های پزشکی قانونی، بررسی شد که از این تعداد، ۱۷۰مورد منجر به محکومیت و ۱۳۶مورد تبرئه شدند.

دکتر مسعود قادی پاشا به خبرگزاری ایرنا گفت: قصور دندانپزشکی از موضوعات بررسی شده در کمیسیون‌های پزشکی قانونی است که براساس آمارهای موجود در ۸ماهه امسال، این قصور، از نظر فراوانی تعداد موارد بررسی، در مقایسه با دیگر رشته‌های تخصصی پس از جراحی زنان و زایمان، جراحی عمومی و جراحی ارتوپدی در رتبه چهارم قرار داشته است.

قادی پاشا تاکید کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور ضمن رسیدگی به موارد قصور دندانپزشکی خود در بسیاری پرونده‌ها با کمک دندانپزشکان قانونی به موضوعات رسیدگی کرده و پاسخ مراجع را می‌دهد‌.

درعین حال، دکتر محمد جهانگیری، معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی کشور هم به همشهری گفت: به‌دلیل آنکه ارائه خدمات دندانپزشکی برای مردم یک ضرورت و نیاز جدی است و از سوی دیگر این خدمات، هزینه‌های زیادی برای مردم دارد، ضروری است که سازمان‌های بیمه‌گر ازاین خدمات حمایت جدی کنند اما متأسفانه در حال حاضر حمایت جدی از سوی سازمان‌های بیمه‌گر به‌ویژه در بعد بیمه تکمیلی وجود ندارد.

وی با تأکید بر لزوم ساماندهی خدمات دندانپزشکی گفت: از این نکته نیز نمی‌توان غفلت کردکه هزینه‌های مطب‌های دندانپزشکی بسیار بالاست. به همین دلیل باید بتوانیم از تسهیلات عمومی هم برای کاهش هزینه‌های دندانپزشکی استفاده کنیم. علاوه براین، باید در ارائه خدمات و تعرفه‌های دندانپزشکی، شفاف‌سازی‌ شود. البته این مهم در دستور کار دبیر خانه شورای‌عالی بیمه سلامت، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی قرار گرفته است.

وی افزود: به اعتقاد من، ساماندهی مطب‌های دندانپزشکی و پیگیری تسهیلات عمومی برای خدمات دندانپزشکی هم به افزایش کیفیت خدمات دندانپزشکی و هم به روند نظارت‌ها کمک خواهد کرد. پیش از این وزرای بهداشت و کار و تأمین اجتماعی بر لزوم ساماندهی تأکید کرده بودند.

  بدون برچسب