ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

فاجعه‌ای به نام سکته قلبی در جوانان

یک متخصص قلب و عروق، ماشینی شدن زندگی بشر، استرس، کم‌خوابی، سیگار، احساسات غیرمنطقی جوانان، رقابت‌های ناسالم، تغذیه نامناسب و اضافه وزن را از علل مهم بروز سکته‌های قلبی به‌ویژه در جوانان دانست.

دکتر محسن قراخانی اظهار کرد: ۳۵ سال است که در حیطه بیماری‌های قلبی در حال فعالیت هستم، در سال‌های گذشته به ندرت دیده می‌شد که جوانی دچار عارضه سکته قلبی شود. در این مدت بیشتر مشکلات رماتیسم و دریچه‌ای بود که بیمار را گرفتار می‌کرد و سکته قلبی به‌ویژه در جوانان کمتر وجود داشت.

اما متاسفانه امروزه تعداد سکته‌های قلبی میان جوانان زیاد شده است. او ادامه داد: ماشینی شدن زندگی بشر، استرس، کم‌خوابی، سیگار، احساسات غیرمنطقی جوانان، رقابت‌های ناسالم، تغذیه نامناسب و اضافه وزن از علل بسیار مهم سکته‌های قلبی است. متاسفانه فعالیت‌های بدنی جوانان امروز نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است؛ به‌طوری که برای خرید یک کیلوگرم سیب‌زمینی از سر کوچه هم از ماشین استفاده می‌کنند.

این متخصص قلب و عروق افزود: جوانان امروز ورزش را به دست فراموشی سپرده‌اند. یک‌جا نشینی و نبود جنب‌وجوش و شادابی است که باعث افزایش آمار جوانان مبتلا به سکته‌های قلبی شده است. سکته قلبی به طور معمول با افزایش سن و در دهه‌های ۶۰ تا ۷۰ زندگی احتمال وقوعش بیشتر است، اما اکنون به سن ۲۰ تا ۳۰ سال هم رسیده و این یک فاجعه است. افزایش سکته‌های قلبی میان قشر جوان جامعه زنگ خطری است که می‌توان با آموزش های صحیح و تست های به موقع پزشکی از  میزان آن بسیار کاست.

منبع: قانون