ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
پدر دانش‌ بیماری‌های عفونی ایران:

جوامع با جهل و خرافه قدرت ایستادن روی پای خود را ندارند

شهروندان:
پدر دانش‌ بیماری‌های عفونی ایران گفت: جوامعی که جهل و خرافه در آن‌ها زیاد است، قدرت ایستادن روی پای خود را ندارند.

پروفسور یلدابه گزارش ایسنا، پروفسور یلدا در مراسم اعطای جایزه جهانی که به پاس خدمات ارزشمندش به عنوان پدر دانش بیماری‌های عفونی ایران، به نام وی نامگذاری شده، ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران کنگره تازه‌های پژوهش در دانش پزشکی که ۴ تا ۷ آبان ماه در تالار امام بیمارستان امام خمینی ره تهران برگزار شد و نیز با قدردانی از برگزارکنندگان مراسم این جایزه جهانی، به استادان پیشکسوت، محققان برجسته و پژوهشگران نوآور جوان تبریک گفت و افزود: به قول مولانا، بزرگترین گناه، جهل، نادانی و خرافه‌پرستی است. ما باید اول خودمان را اصلاح و سپس جهل و خرافه را از جامعه پاک کنیم.

وی افزود: دانشمندان، عالمان و محققان نباید بگویند جامعه برای ما چه کرده است بلکه باید همواره این سوال را از خود بپرسند که ما برای مردم و جامعه چه کرده‌ایم؟

پروفسور یلدا گفت: ارزش انسان «به دیگران فکر کردن» است و من از این که در چنین برنامه‌ای مکرر نام «یلدا» گفته و شنیده می‌شود و بزرگانی که تلاش ارزشمندی برای معرفی پژوهش‌های پزشکی و دستاوردهای دانشمندان داشتند یا آن‌ها که خدمات ارزنده‌ای در این عرصه از خود به یادگار گذاشته‌اند، کمتر نامشان برده می‌شود، غصه می‌خورم.

پدر دانش بیماری‌های عفونی ایران همچنین از زحمات همسر خود به خاطر صبوری و زحمات بی وقفه‌اش که موجب همه موفقیت‌های وی شده است قدردانی و در ادامه خطاب دانشجویان اظهار کرد: انسان باید پیوسته فلسلفه چرایی برای خود داشته باشد و در برابر هر اتفاق و هر رویداد بپرسد: «چرا»؟

وی همچنین یادی از پزشکانی کرد که در عرصه دفاع مقدس علاقه‌مندانه و عاشقانه و در گمنامی خدمات بی‌نظیر کردند.

پروفسور یلدا همچنین حضور جمع زیادی از زنان در میان ارائه دهندگان مقالات کنگره تازه‌های پژوهش در دانش پزشکی و نیز برگزیدگان را ستود و آن را نشانه پیشرفت جامعه دانست.

برچسب‌ها : ,