ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

توزیع مواد مخدر در زندان تاسف‌بار است

شهروندان:
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از توزیع مواد مخدر در زندان، گفت: موضوع تاسف بارتر این است که توزیع مواد مخدر در خارج از زندان از سوی باند‌های داخل زندان کنترل و هدایت می‌شود.

مجتبی رحماندوست درباره توزیع مواد مخدر در زندان‌ها، گفت: نفس این موضوع که مواد مخدر در زندان‌های کشور توزیع شده و حتی توزیع مواد مخدر در خارج از زندان از سوی باند‌های داخل زندان کنترل و هدایت می‌شود بسیار تأسف‌آور است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: موضوعات ذکر شده به هیچ عنوان قابل دفاع و توجیه نیست، اصولاً زندان یعنی محدوده‌ای کاملاً کنترل شده و قابل حفاظت اگر در چنین محیطی نتوان امنیت و ورود و خروج مواد مخدر را کنترل کرد دیگر در کجای کشور می‌توان موضوع مواد مخدر را سامان داد.

وی افزود: توزیع مواد مخدر در زندان‌ها که همه بدان معترف هستند یک موضوع است و اینکه توزیع مواد مخدر در فضای خارج به وسیله عواملی در داخل زندان کنترل شود موضوعی اسف‌بارتر است و این مباحث با هیچ توجیهی قابل دفاع نیست.

 بلعیدن بسته‌های پلاستیکی راه ورود مواد مخدر به زندان

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: در رابطه با موضوعات مطرح شده با بسیاری از مسئولان بحث و گفت‌گو داشته‌ایم و راه‌های ورود مواد مخدر به زندان را چنین عنوان می‌کنند که افراد مواد مخدر را در زندان در بسته‌های پلاستیکی می‌بلعند و وارد زندان می‌کنند.

رحماندوست یادآور شد: اما توجیه این موضوع قابل قبول نیست، همانطور که در فرودگاه‌ها دستگاه‌های خاصی برای شناسایی مواد مخدر وجود دارد، برای تشخیص ورود مواد مخدر به زندان‌ها هم می‌توانند تدابیری بیاندیشند تا از ورود مواد مخدر جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: همچنین بیان شده ملاقاتی‌ها بخشی از مواد مخدر زندان‌ها را تأمین می‌کنند اما باید گفت ملاقاتی‌ها که دیگر مواد مخدر را نمی‌بلعند و به هرحال توسط وسیله‌ای مواد را به آنان می‌رسانند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: بنابراین با هر روشی که مواد مخدر به زندان‌ها آورده می‌شوند قابل توجیه نیست و نیروی انتظامی و قوه قضائیه باید شدیدترین برخوردها را با متخلفان داشته باشند.

منبع: خانه ملت