ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
علی‌اصغر سیدآبادی:

همه ما ممنوع‌القلم‌ایم!

شهروندان:
علی‌اصغر سیدآبادی با تقدیر از خدمات دولت، با به چالش کشیدن این جمله رییس‌جمهور که نویسنده ممنوع‌القلم نداریم، اظهار کرد: با وجود سانسور دولتی همه ما ممنوع‌القلم هستیم، مگر دستگاه ممیزی اجازه بدهد.

علی‌اصغر سیدآبادیاین نویسنده در ارزیابی سخنان رییس‌جمهور در ارائه گزارش ۱۰۰ روزه به ایسنا، گفت: در حوزه کتاب هیچ‌کس بدون مجوز دولت نمی‌تواند بنویسد و این یعنی همه ممنوع‌القلم‌ایم، مگر به امر دستگاه ممیزی.

او در ادامه اظهار کرد: ممکن است رسما کسی را ممنوع‌القلم اعلام نکرده باشند، کما این‌که در دوره محمود احمدی‌نژاد هم رسما ممنوع‌القلم نکرده بودند؛ اما کسانی هستند که کتاب‌های‌شان امکان انتشار ندارد و عملا ممنوع‌القلم‌اند.

سیدآبادی تأکید کرد: اگرچه آقای روحانی در حوزه فرهنگ حرف‌های امیدبخشی زدند، اما به نظرم رویکرد بخش فرهنگی دولت بخصوص در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محافظه‌کارانه‌تر و عقب‌تر از رییس‌جمهور است.

این روزنامه‌نگار و شاعر کودکان و نوجوانان تصریح کرد: البته دولت روحانی در این ۱۰۰ روز دستاوردهایی داشته که باعث خوشحالی مردم شده است و سبب شده امیدی نو ایجاد شود که در آینده درهایی که به ناحق قفل زده شده‌، گشوده شود و دست تضییع‌کنندگان حقوق مردم بسته شود.

او افزود: در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره کوتاه کارهایی انجام شده که قابل تقدیر است و انصاف نیست آن‌ها را نادیده بگیریم، اما به نظر من این سخن آقای روحانی که ممنوع‌القلم نداریم، به چند دلیل نادرست است و باید اصلاح شود.

سیدآبادی در پایان گفت: با این حال در قیاس با گذشته، حتا همین رویکرد محافظه‌کارانه در بخش فرهنگی نیز باعث گشایش‌ها و بهبودهایی در اوضاع فرهنگ و هنر کشور شده است که امیدواریم تأثیرش را در آینده ببینیم.

برچسب‌ها : ,