ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

«کپر» کلاس درس ۴۰ روستا در الیگودرز

شهرندان:
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود برگزاری جشن کپرزدایی، هنوز 40 روستا با مدرسه کپری در این شهرستان وجود دارد.

محمدتقی توکلیبه گزارش ایرنا، محمدتقی توکلی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان الیگودرز افزود: وجود ۱۹۰ مدرسه تخریبی در الیگودرز یکی دیگر از مشکلات جدی آموزشی این شهرستان محسوب می شود.

وی گفت: شهرستان الیگودرز مرکز آموزش عالی دولتی ندارد و یک مرکز دانشگاهی آموزش علمی فناوری که برای این شهرستان مجوز دارد هنوز برای آغاز عملیات اجرایی دنبال زمین است.

وی با بیان اینکه مردم از عمران روستایی به شدت گلایه دارند، تصریح کرد: در زمینه بهسازی مناطق روستایی در این شهرستان مشکلات جدی وجود دارد.

توکلی گفت: در حوزه شهری نیز بسیاری از معابر و زیرساخت ها مشکل دارد و شهر زیبایی خود را در زمینه مبلمان شهری و ورودی و خروجی از دست داده است.

وی اضافه کرد: شهرداری الیگودرز به دلیل پایین بودن سرانه، درآمد ندارد و کارخانه ها نیز قادر به تقویت عمران شهری نیستند.

وی به اجرای سد خان آباد اشاره کرد و گفت: مدت پنج سال است که این سد در مرحله آبگیری است اما از این سد در زمینه های مختلف به ویژه کشاورزی به دلیل ناقص بودن شبکه ها و عدم اجرای آن استفاده نمی شود در حالی که قرار بود دو هزار هکتار از زمین های کشاورزی این منطقه آبی شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان سال ۸۴ افتتاح شده و با ۴۰ درصد پیشرفت تاکنون فعالیت جدی در این عرصه نداشته است.

وی جذب اعتبارات برای اجرای بسیاری از طرح های شیلات توسط دستگاههای اجرایی این شهرستان را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: به رغم اینکه بیشترین آبهای روان در الیگودرز است اما بسیاری از مجتمع های آبرسانی روستایی نیمه تمام مانده که باید در این زمینه نیز چاره اندیشی شود.

وی در باره ایجاد ورزشگاه پنج هزار نفری در این شهرستان گفت: اکنون یک استادیوم نیمه کاره در این شهرستان وجود دارد که با تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار می توان آن را تکمیل کرد و دیگر استادیوم جدید با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار احداث نخواهد شد.