ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

قاتلی در کمین دانشجویان دانشگاه آزاد شهرکرد

شهروندان:
جاده دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد یکی از جاده‌های پرتردد مرکز استان چهارمحال و بختیاری است که متاسفانه با وجود درخواست مسئولان دانشگاهی و دانشجویان تاکنون اقدام موثری برای رفع مشکلات آن صورت نگرفته است.

تصادفبه گزارش ایسنا، مشکلات این جاده، مانند دیگر جاده‌های حادثه‌خیز به جای اینکه ریشه‌ای حل شود تنها به نصب چند تابلو، سرعت گیر و علایم رانندگی در آن اکتفا شده است، اما علت بی‌توجهی برای اصلاح و بازسازی جاده‌های حادثه خیز از کجا ناشی می‌شود؟

یاسین صعیدی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با اشاره به وضعیت نامطلوب جاده دانشگاه آزاد شهرکرد بر پیگری جدی دستگاهای ذیربط برای حل این مشکل تاکید کرد.

وی با اشاره به حضور چند مرکز علمی و دانشگاهی در مسیر جاده، این مسیر تردد را دور از شان و جایگاه یک مرکز علمی دانست و تصریح کرد: در مسیر این جاده پر رفت و آمد، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه فنی دختران، چند مرکز علمی و در نهایت دانشگاه آزاد اسلامی واقع شده است.

صعیدی با بیان اینکه تاکنون تصادفات بسیاری در این جاده رخ داده است، از این جاده به عنوان قتلگاه دانشجویان یاد کرد و گفت: متاسفانه در سال جاری شاهد تصادفات فراوانی در این جاده بوده‌ایم که به دلیل بی توجهی مسئولین، دانشجویان زیادی جان خود را در این مسیر از دست داده‌اند.

رییس دانشگاه آزاد شهرکرد با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان نسبت به اصلاح این جاده، خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولان مربوطه از یک برق‌کشی و حتی خط کشی ساده در این جاده دریغ می‌کنند، به طوری که ما هر روز شاهد حوادث و اتفاقات ناگوار در این مسیر هستیم.

صعیدی با بیان اینکه متاسفانه هنوز دستگاه متولی اصلاح جاده برای مسئولان دانشگاه آزاد نامشخص است، افزود: اکنون هیچ دستگاه دولتی از جمله شهرداری و راه و شهرسازی، مسئولیت اصلاح و تعمیر این جاده را برعهده نگرفته‌اند و توپ همچنان در زمین ادارات پاس داده می‌شود که امید است با پیگیری‌های شخص استاندار این مسئله به سرانجام برسد.

وی با انتقاد از اینکه هیچ کدام از اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان دغدغه‌ای برای اصلاح این جاده ندارند، تصریح کرد: این جاده جزء پرترددترین و شلوغ‌ترین جاده‌های مرکز استان محسوب می‌شود که بی‌توجهی نسبت به آن یک تهدید جدی محسوب می‌شود.

ستاد حوادث استانداری برای بازسازی جاده دانشگاه آزاد بودجه ویژه اختصاص دهد

سید سعید زمانیان، نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس با تاکید بر اصلاح و تعمیر هر چه سریع‌تر این جاده، بر همکاری دستگاه‌های مربوطه برای حل مشکل این جاده تاکید کرد.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های مربوطه برای بازسازی این جاده مسئول هستند، تصریح کرد: شهرداری، راه و شهرسازی، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد باید با همکاری و اتخاذ یک تصمیم عاقلانه اقدام به بازسازی این جاده کنند.

زمانیان با تاکید بر پیگری‌های جدی نمایندگان مجلس برای تامین اعتبار به منظور اصلاح این جاده، اتحاد و همبستگی بین دستگاه‌های مربوطه را تنها راه برون رفت از این مشکل دانست.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار از ستاد حوادث استان برای بازسازی این جاده، تصریح کرد: این جاده جزء پر خطرترین جاده‌های مرکز استان محسوب می‌شود، بر همین اساس ستاد حوادث استانداری باید بودجه ویژه برای اصلاح این جاده در نظر بگیرد.

زمانیان، اصلاح این جاده را یکی از اولویت‌های کاری استاندار جدید دانست و بر تخصیص اعتبار لازم برای اصلاح و بازسازی این جاده به منظور ایجاد امنیت و تضمین سلامت جانی دانشجویان تاکید کرد.

رفع مشکل جاده حادثه‌خیز دانشگاه آزاد شهرکرد نیازمند تخصیص اعتبارات استانی

نورالله غلامیان، شهردار شهرکرد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از برگزاری جلسات متعدد با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با اصلاح و مرمت جاده دانشگاه خبر داد و گفت: هر چند شهرداری شهرکرد نسبت به اصلاح و تعمیر جاده دانشگاه هیچ گونه مسئولیت قانونی برعهده ندارد اما بر حسب نیاز و درخواست، از ظرفیت شهرداری برای حل این مشکل استفاده می‌شود.

وی به تشریح برخی اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری برای رفع مشکل این جاده، اشاره و خاطرنشان کرد: نصب تابلوها، سرعت گیر و علایم رانندگی و همچنین عریض کردن بخشی از جاده از سوی شهرداری در این جاده صورت گرفته اما این اقدامات، کافی و اثربخش نبوده است.

غلامیان بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در بین دانشجویان تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود دانشجویان به عنوان یک قشر اثر گذار در جامعه نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها به ویژه در این جاده خطرناک اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه این جاده تحمل و ظرفیت سرعت بیش از ۹۰ و ۱۰۰ کیلومتر را ندارد، تصریح کرد: سرعت بالا و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی در این جاده به طور قطع حاثه آفرین و خطرناک خواهد بود. شهرداری به صورت جدی پیگیر حل مشکل دانشجویان و اساتید خواهد بود.

غلامیان، هزینه تعمیر جاده دانشگاه آزاد را حدود ۵ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: تامین این هزینه از عهده شهرداری و مسئولان این دستگاه خارج است و این اعتبار باید از طریق اعتبارات استانی تامین شود.

وی با اشاره به تامین اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی استان، خاطرنشان کرد: اصلاح و تعمیر جاده نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه به ویژه دانشگاه‌های آزاد، علوم پژشکی، آموزش و پروش و دیگر دستگاه‌های مرتبط است.

غلامیان با بیان اینکه اصلاح این جاده خارج از طرح تفصیلی شهرکرد است، افزود: این جاده جزء جادهای دست سوم و چهارم شهر محسوب می‌شود و محلی برای تردد ماشین‌های سنگین به سمت کارخانه‌های موجود در حاشیه جاده است.

وی بر حضور جدی شهرداری در تعمیر این جاده تاکید کرد و خواستار عزم جدی دیگر مسئولان و دستگاه‌ها برای حل این مشکل شد.