ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

شهروندان بابلی به کمک قوهای گرسنه تالاب سرخرود شتافتند

شهروندان:
بیش از 500 تن از شهروندان بابلی روز جمعه با همکاری سازمان پارک ها و فضای سبز این شهر به کمک قوهای گرسنه تالاب سرخرود شتافتند.

تالاب سرخرودبه گزارش ایرنا؛ این شهروندان که از همه اقشار جامعه بودند، با دردست داشتن پارچه نوشته هایی مبنی بر لزوم حفظ محیط زیست و نیز گندم و ذرت در منطقه تالاب سرخرود حضور یافتند.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر بابل روز جمعه در حاشیه حضور شهروندان بابلی دوستدار طبیعت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت :آشنایی مردم با طبیعت و گردشگری و اهمیت حفظ محیط زیست یکی از مهمترین اهداف حضور شهروندان بابلی در تالاب سرخرود و کمک به پرندگان برای ادامه حیات است.

ˈسعید خسروانیˈ افزود: اگر مردم به کمک قوهای گرسنه می آیند به این دلیل است که در این شرایط لزوم کمک به قو های این تالاب را درک می کنند و امیدواریم که شرایط به گونه ای باشد که زمینه کامل زیست عادی این قوها در تالاب سرخرود فراهم باشد و نیازی به کمک های غذایی مردم دیده نشود .

سرخ رود محمودآباد چند سالی است که از اوایل آذر ماه میزبان هزاران قطعه انواع قوهای فریادکش، گنگ و کوچک است که در تالابی به وسعت ۶۰ هکتار در این منطقه زمستان گذرانی می کنند.

امسال نیز تا کنون حدود پنج هزار قو به این منطقه مهاجرت کرده اند.