ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
يك عضو شورای شهر تهران:

آیا برای التیام احساسات شهروندان، شهردار نباید استعفای خود را تقدیم کند؟

شهروندان:
حادثه سقوط و مرگ دو زن در آتش‌سوزی خیابان جمهوری که در روز میلاد پیامبر اکرم (ص) رخ داد، امروز به صحن شورای شهر تهران رسید و چند عضو شورای شهر تهران در مورد آن ابراز تاسف کرده و خواستار پیگیری موضوع شدند.

شورای شهر تهرانبه گزارش ایسنا، محسن سرخو عضو شورای شهر تهران امروز در جریان سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری و اعضای شورای شهر تهران، گفت: دو روز پیش و در روز میلاد پیامبر اکرم (ص) شاهد یک حادثه دلخراش در شهر تهران بودیم که طی آن دو نفر از شهروندان با دو زن زحمتکش که در روز تعطیل کار می‌کردند جان خود را از دست دادند.

وی افزود: ‌ما از دو ماه قبل تذکرهای متعددی داشتیم و مصوبه‌ای جداگانه برای تعمیرات و به روزرسانی تجهیزات آتش نشانی در سطح شهر تهران داشتیم اما به آن توجهی نشده و اقدام قابل قبولی انجام نشده است.

وی افزود: متاسفانه تجهیزاتی که به این محل ارسال شده است در محل کار نکرده و تشک سقوط اضطراری و نردبام موجود به موقع کار نکرده و تا زمان ورود مجدد نردبام در حضور شاهدان عینی این افراد به شکلی دلخراش در اثر سقوط جان خود را از دست داده‌اند. این اتفاق دقیقا در همان ثانیه‌ها و دقیقه‌هایی که آتش نشانی باید به آنها کمک می‌کرد، رخ داده است.

وی با طرح این سوال که آیا برای التیام این احساسات شهروندان، شهردار نباید استعفای خود را تقدیم کند؟ آیا جای آن را ندارد که با متخلفین برخورد قانونی شود؟ گفت: حجم مکاتبات برای تغییرات در تجهیزات و تعمیرات آتش نشانی و موضوع به روز رسانی این تجهیزات طی یکسال گذشته دست به دست شده و به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: امید به ساماندهی در زمان‌های بحران همان چیزیست که مردم به آن امیدوارند اما آیا قرار است این تجهیزات با این وضعیت مردم را نجات بدهد؟ و اگر این وضعیت باشد که برای ما واویلاست.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه از اعضای شورای شهر تهران خواست تا امروز که روز ختم این دو مادر است، برای ابراز همدردی با آنها در مجلس ختم آنها حاضر شوند و برای آنها آرزوی صبر و رحمت کنند.

سرخو خاطر نشان کرد که تذکر خود را به صورت کتبی به رئیس شورا ارائه خواهد کرد.

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز با اشاره به اهمیت این موضوع گفت: حادثه رخ داده آنقدر اهمیت دارد که مدیر عامل آتش نشانی در جلسه شورا حضور یافته و در مورد این موضوع توضیح بدهد.

برچسب‌ها : , ,