ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

بیش از شش هزار روستای کشور با تانکر آبرسانی می‌شود

شهروندان:
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت:به سبب مهیا نبودن زیرساخت ها هم اکنون بیش از شش هزار روستای کشور از طریق تانکر آبرسانی می شود.

تانکر آبرسانیبه گزارش ایرنا حمید رضا جانباز،در آیین معارفه مدیر عامل جدید شرکت های آب وفاضلاب شهری و روستایی استان کهگیلویه وبویراحمد افزود:با توجه به تامن اعتبار لازم در لایحه بودجه ۹۳ و تصویب آن در کمیسیون تلفیق مشکل بسیاری از این روستا ها در سال آینده برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی در صنعت آب کشور کمبود زیرساخت ها در منابع آبی است.

جانباز، افزایش روزافزون انشعاب های غیرمجاز و هدرروی بالای آب ونیز کمبود منابع اعتباری را از سایر مشکلات فرا روی این صنعت برشمرد و گفت:رویکرد اساسی در وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشوراستفاده از ظرفیت بخش خصوصی و روش های نوین مالی برای اجرای طرح های نیمه تمام است.

جانباز، اظهار کرد: با توجه به این که فرآیند و مبنای تامین بودجه مصوب سالانه در بسیاری از شرکت ها و سازمان های دولتی بر اساس شاخص های سال های گذشته است ، برخی سازمان ها و شرکت ها از جمله صنعت آب و فاضلاب کشور تحت تاثیر این فرایند قرار می گیرند و با کاهش محسوس اعتبار مواجه می شوند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، توجه به نیروی انسانی کارآمد ، متخصص و با تجربه را یکی از مهمترین راهکارها و راهبردهای اساسی این شرکت برای حل مشکلات موجود بیان کرد.

وی افزود:پرداختن به مسائل سیاسی و حزبی همواره از آفت های اساسی در دستگاه های خدمات رسان از جمله صنعت آب و فاضلاب است.

جانباز اظهار کرد:رویکرد دولت تدبیر و امید و وزارت نیرو بر اساس شایسته سالاری و استفاده از فناوری های روز دنیا در همه حوزه ها است.

در این آیین علی لدنی نژاد و فیض الله پاسیار به ترتیب به عنوان مدیران عامل جدید شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی کهگیلویه وبویراحمد معرفی و از خدمات علی جان صادق پور و سجاد رستگار مدیران پیشین این شرکت ها تقدیر شد.