ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

مسوولان در رابطه با آتش‌سوزی خوابگاه دختران چابهار پاسخگو باشند

شهروندان:
نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر ، قصرقند و کنارک در مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولان ذیربط در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید جوابگوی چرایی وقوع حادثه آتش سوزی خوابگاه شبانه روزی دانش آموزان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار باشند.

آتش‌سوزیˈیعقوب جدگالˈ در گفت و گو با ایرنا افزود: وقوع آتش سوزی در خوابگاههای دانش آموزان و دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار تقریبا همه ساله اتفاق می افتد و مسوولان محلی و کسانی که باوجود هشدارهای مکرر همچنان نسبت به این موضوع بی تفاوت بوده اند، باید توبیخ شوند.

وی تصریح کرد: جهت پیگیری موضوع آتش سوزی در خوابگاه دخترانه دبیرستان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در محل وقوع حادثه حضور خواهم یافت.

وی از وزیر علوم خواست ضمن رسیدگی به وضعیت آتش سوزی در خوابگاههای دانشجویی و دانش آموزی چابهار، چنانچه افرادی در این موضوع مقصرند هر چه سریعتر برکنار شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: به محض وقوع حادثه آتش سوزی در خوابگاه دختران چابهار از ساعات نخست بامداد روز چهارشنبه در حال پیگیری این موضوع هستم.

آتش سوزی بامداد دیروز (چهارشنبه) در خوابگاه شماره ۳ مشترک دانشجویان و دانش آموزان دختر دانشگاه دریانوردی چابهار با وجود خسارت های مالی و سرگردانی دانشجویان، بدون تلفات یا آسیب جانی کنترل و خاموش شد.

گفتنی است بیدار بودن یکی از دانش آموزان و فریادهای وی باعث فرار ساکنان از محل حادثه و آسیب واردن نشدن به آنها شد.

پیش از این نیز عبدالعزیز بلوچ زهی رییس شورای اسلامی استان سیستان و بلوچستان به ایرنا گفته بود: دو سال پیش و پس از حادثه آتش سوزی در همین مجموعه که باعث سوختن ۵ جوان نخبه شد در رابطه با غیراستاندارد بودن فضا به مسوولان دانشگاه دریانوردی چابهار تذکر داده شده بود اما مورد بی توجهی واقع شد.

شماری از واحدهای آموزشی مقطع ابتدایی تا دبیرستان سیستان و بلوچستان زیر نظر دانشگاههای استان اداره می شوند که آموزش و پرورش در مدیریت و انتصابات آن دخالت چندانی ندارد.

برچسب‌ها : , ,