ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

نگاه بدبینانه به حوزه فرهنگ و هنر صحیح نیست

شهروندان:
مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نباید به حوزه فرهنگ وهنر نگاه بدبینانه داشته باشیم زیرا این بخش مربوط به قشر فرهیخته و حوزه پاکی و سلامت است.

محمد مهدی احمدیبه گزارش ایرنا محمد مهدی احمدی، شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: نگاه خداوند به انسان خوب و امیدوارکننده است و ما که جانشین خداوند هستیم باید از همین منظر به دیگر انسان ها نگاه کنیم.

وی گفت: خلیفه خداوند زمانی کرامت دارد که حرف خدایی بزند و اصل را برخوبی انسان ها بگذارد.

مدیرکل هماهنگی اموراستان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: جامعه ای توسعه یافته، مبتنی بر عقلانیت و اسلامی شکل می گیرد که انسان ها به هم از منظر زیبایی، پاکی و خوش بینی نگاه کنند.

احمدی ادامه داد: طرح این موضوع و اصل که هنرمند را بر بد بودن می گذارد مگر خلافش ثابت شود، نگاه الهی به انسان نیست.

وی گفت: اگر نگاه این گونه باشد که ما به انسان ها بویژه نخبگان جامعه از منظر خوبی و زیبایی بنگریم بسیاری از نیروهای باکیفیت را دفع نخواهیم کرد.

احمدی افزود: رهنمود رهبر معظم انقلاب درباره جذب حداکثری نیز مبین این موضوع است که نباید به هر بهانه ای افراد را از قطار پیاده کنیم.

وی گفت: در جامعه ای که از منظر بدبینی به افراد نگاه کنیم ریا رسوخ می کند و شخصیت واقعی افراد نمایان نمی شود.

احمدی گفت: خداوند می بیند و می پوشاند اما برخی انسان ها ندیده فریاد می زنند و با حیثیت افراد بازی می کنند و بعد هم مدعی هستند که جانشین خداوند هستند.

وی افزود: اگر نخستین سنت الهی که نگاه مثبت به انسان است درجامعه پیاده شود هنرمندان، علما، فرهیختگان و اندیشمندان درفضای امن زندگی خواهند کرد.

احمدی با بیان این که اخلاق مداری دومین سنت خداوند است اضافه کرد: امروز در جامعه، بداخلاقی درحال نهادینه شدن است و این رویه خیلی خطرناک است.

مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بداخلاقی در فضای فرهنگ و هنر پاسخگو نیست زیرا هرچند مشکلات مالی اهالی فرهنگ و هنر را آزار می دهد اما آنچه به لحاظ روحی آنان را افسرده و دل شکسته می کند بی حرمتی و بی اخلاقی به اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه است.

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استفاده بهینه از تمدن و مفاخر فرهنگی، هنری و دینی استان ها در قالب تفاهم نامه ای با کشورهایی که وجه مشترک فرهنگی داشته باشند امور را قانونمند خواهد کرد.

احمدی گفت: یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید برنامه ریزی برای نگاه جامع به همه ظرفیت های فرهنگی و هنری در استان هاست.

در این آیین حمیده ماحوزی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر معرفی و از زحمات خدارحم یزدان پناه در مسوولیت سرپرستی این اداره کل قدردانی شد.

برچسب‌ها : , ,