ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

هدیه ۳۲ میلیارد ریالی دولت تدبیر به شهروندان خوش حساب خراسان شمالی

شهروندان:
رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: مساعدت مردم در تحقق درآمدهای استان در 11 ماه امسال با کمک 32 میلیارد ریالی دولت تدبیر برای توسعه خراسان شمالی تکمیل شد.

ˈرضا بهمن پورˈرضا بهمن پورˈ در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: میزان درآمدهای مصوب استان در ۱۱ ماه سال جاری ۵۲ میلیارد ریال بیشتر از میزان پیش بینی شده محقق شده است.

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید نیز براساس قانون به دلیل پیشی گرفتن درآمدهای استانی بر آنچه مصوب شده بود؛ ۳۲ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت ها و تامین هزینه های جاری به خراسان شمالی کمک کرد.

دبیر ستاد سرمایه گذاری خراسان شمالی گفت: در مجموع با موافقت معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری ۸۴ میلیارد ریال اعتبار به دلیل افزایش سقف درآمدی به خزانه استان خراسان شمالی ابلاغ شده است.

بهمن پور گفت: این اعتبار برای توسعه زیرساخت ها و هزینه جاری دستگاه های دولتی استان با نظر مدیریت ارشد استان هزینه می شود.

وی افزود: برای سال جاری میزان درآمدهای مصوب برای استان خراسان شمالی یک هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال تعیین شده که تا پایان بهمن امسال؛ بدون احتساب درآمد ناشی از تخلفات رانندگی، یک هزار و ۳۶۸ میلیارد ریال از درآمدهای استان وصول شده است.

وی اضافه کرد: میزان تحقق درآمد استان در ۱۱ ماه سال جاری چهار درصد بیش از برنامه مصوب بوده و بر این اساس طبق قانون، دولت نیز این کمک اعتباری را به استان پرداخت کرد.

رییس سازمان اقتصاد و دارایی خراسان شمالی پیش بینی کرد تا میزان درآمدهای استان تا پایان سال جاری حداقل چهار درصد بیشتر از برنامه مصوب باشد.

به گفته وی ۸۵ درصد از درآمدهای استان از محل درآمدهای مالیاتی است که کمتر از ۱۰ درصد آن از سوی اصناف تامین و مابقی از محل سایر درآمدها محقق می شود.

وی افزود: براساس آمار ۲۰۵ میلیارد ریال از درآمدهای وصولی تا پایان بهمن ماه از محل مالیات بر ارزش افزوده کسب شده که ۸۷ درصد از کل درآمد این بخش را برای سال جاری شامل می شود.

وی میزان درآمدهای پیش بینی شده استان از محل مالیات بر ارزش افزوده را حدود ۲۱۰ میلیارد و ۷۷۷ میلیون ریال عنوان کرد.