ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
در همایش ملی دستاوردهای هسته ای در مشهد مطرح شد

تاکید خانواده شهدای هسته‌ای بر دفاع از دستاوردهای هسته‌ای کشور

شهروندان:
همایش ملی دستاوردهای هسته ای با عنوان ˈحماسه و مقاومتˈ با حضور خانواده شهدای هسته ای عصر چهارشنبه در دانشگاه پیام نور مشهد برگزار شد و در جریان آن، آنها بر دفاع از دستاوردهای هسته ای کشور در ابعاد مختلف تاکید کردند.

شهدای هسته ایبه گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم همسران شهدای هسته ای، پدر شهید مصطفی احمدی روشن و حجت الاسلام والمسلمین ˈعلیرضا پناهیانˈ در سخنان جداگانه ای، لزوم عزم جدی مسوولان ذیربط را برای دفاع از دستاوردهای علمی کشور در حوزه اتم مورد تاکید قرار دادند.

همسر شهید علی محمدی نخستین دانشمند شهید هسته ای کشورمان گفت: مهمترین پیام شهدای هسته ای، ایستادگی و مقاومت در راه دفاع از آرمانهای نظام جمهوری اسلامی و عزت و پیشرفت کشور در عرصه های گوناگون از جمله انرژی صلح آمیز هسته ای است.

منصوره کرمی افزود: دفاع مقدس هشت ساله درس مقاومت و انسجام ملی در راه دفاع از دستاوردهای نظام را به ما داد و ملت ایران طی بیش از ۳۵ سال گذشته با قدرت در صحنه پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی ایستاده است.

وی گفت: شهید علی محمدی بیش از ۲۰ سال از عمر خود را در راه اعتلا و پیشرفت فناوری کشور صرف کرد و بر این باور بود که اگر انقلاب اسلامی با اتکا به منابع داخلی قدرتمند شود، هیچ ابرقدرتی جرات مقابله با آن را نخواهد داشت و متخصصان و فرهیختگان نقش مهمی در این ارتباط دارند.

همسر دکتر شهریاری از دیگر شهدای هسته ای هم گفت: غربی ها در عملکرد و گفتار خود ثابت کرده اند به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند و باید دستاوردهای فناوری صلح آمیز هسته ای کشورمان را که حاصل خون شهدا و از جمله شهیدان هسته ای است، پاس بداریم و به هیچ عنوان از حقوق خود کوتاه نیاییم.

دکتر بهجت قاسمی افزود: کشورمان طی سالهای گذشته به پیشرفتهای بسیار خوبی در عرصه های علمی و فناوری و انرژی صلح آمیز هسته ای دست یافته است.

وی حفظ اتحاد و همبستگی و پرهیز از تفرقه و دو دستگی را از ضرورتهای جامعه اسلامی ما دانست.

همسر شهید رضایی نژاد هم گفت: خواسته همه خانواده های شهدای هسته ای حفظ دستاوردهای هسته ای کشورمان و دفاع از آن در مجامع بین المللی است.

شهره پیرانی اظهار داشت: حفظ اقتدار و عظمت و اعتلای کشور در همه ابعاد علمی و فناوری مهمترین پیام خون شهدای هسته ای است و برای پاسداشت خون این شهدا باید مدافع راستین این دستاوردها باشیم.

پدر شهید مصطفی احمدی روشن نیز گفت: شهادت شهدای هسته ای نه تنها نتوانست خللی در عزم جدی ملت ما در استمرار حمایت از فناوری صلح آمیز هسته ای ایجاد کند بلکه باعث افزایش این حمایت ها شد به گونه ای که تعداد زیادی از دانشجویان در یک شعار همراه با شعور خواستار تغییر رشته خود به رشته های مرتبط با انرژی هسته ای شدند.

رحیم احمدی روشن افزود: این مساله موجب دلگرمی خانواده شهدای هسته ای شد چون می بینند ملت و دانشجویان مدافع خون شهیدان هستند.

یک استاد حوزه و دانشگاه هم در این مراسم، از شهدای هسته ای به عنوان بزرگ پهلوانان دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و خانواده آنان را نماد ملی توصیف کرد.

حجت الاسلام ˈعلیرضا پناهیانˈ گفت: این مساله نشان می دهد که عمل مخلصانه نتایجی ارزشمند می دهد.

وی با تاکید بر اینکه هر کس در برابر آمریکا تواضع کند، ذلیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: امروز بیش از اینکه دوران ایمان و تقوا و تعهد باشد، دوران تعقل است زیرا آمریکا، رژیم صهیونیستی و غربی ها ماهیت اصلی خود را نشان داده اند و دشمنی خود را با نظام جمهوری اسلامی به اثبات رسانده اند.

در پایان این مراسم، قطعنامه همایش ملی دستاوردهای هسته ای قرائت شد.

در بخشهایی از این قطعنامه آمده است: دستیابی به دانش کامل هسته ای، تولید سانتریفیوژ از نسلهای مختلف تا پیشرفته ، تکمیل چرخه سوخت هسته ای و دستیابی به دانش غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصدی، جهان را در برابر عظمت علمی و عزم و برتری دانشمندان ایرانی مبهوت و دهان یاوه گویان و دشمنان ملت بزرگ ملت ایران را بست.

این قطعنامه با بیان اینکه مهمترین دستاورد پیشرفتهای هسته ای کشور ، تقویت اعتماد به نفس ملی عمیق در کشور و زمینه سازی برای پیشرفتهای علمی دیگر است، می افزاید: یکی از نتایج این اعتماد به نفس ملی حرکت به سمت پیشرفت در فناوریهای مختلف با توجه به استعدادهای جوان کشور از جمله سلولهای بنیادین ، هوا فضا، تولید داروهای نو ترکیب، صنایع دفاعی و انرژی هسته ای است.

در ادامه قطعنامه آمده است: بعد از گذشت حدود ۹۰ روز از اجرای توافقنامه ژنو ، طرف غربی با استفاده از شرایط قابل تفسیر برای ایران به بخش قابل توجهی از تعهدات خود عمل نکرده در حالی که ایران به تمامی تعهدات خود به اذعان مراجع بین المللی، پایبند بوده و عمل کرده است.

برچسب‌ها : ,