ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

اجرای طرح شیوع‌شناسی اعتیاد مدارس در سال جاری

شهروندان:
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از اجرای طرح شیوع شناسی اعتیاد در مدارس و بررسی وضعیت اعتیاد کارکنان ادارات دولتی خبر داد و گفت:‌ وضعیت اعتیاد در بین کارکنان آمار بالایی نیست.

اعتیاد - معتاد ایسنا نوشت:  جزینی گفت:‌ گزارشات متعددی در حوزه اعتیاد به ستاد مبارزه با مواد مخدر رسیده است و بر همین اساس امسال طرح شیوع شناسی اعتیاد را با همکاری وزارت آموزش و پرورش انجام خواهیم داد.

وی درباره اجرای طرح غربالگری اعتیاد کارکنان اظهار کرد: برابر ضوابط قانونی هر سازمان در ابتدای ورود افراد به سازمان باید تاییدیه و گواهی از تشخیص هویت ارائه دهند و پس از آن کمیسیونهای تخلفات برابر ضوابط سازمان مربوطه تشخیص می‌دهند که درباره انجام تست ‌ها و آزمایش‌های مجدد اعتیاد اقدام کنند.

جزینی با بیان اینکه تاکنون غربالگری اعتیاد کارکنان در دستور کار نبوده اظهار کرد: آمار اعتیاد در بین کارکنان بسیار کم است و با توجه به اینکه آمار فعلی مربوط به سه سال گذشته است روایی دقیقی ندارد اما امسال مقرر شده اقداماتی انجام داده تا بتوانیم آماری از مبادی مطلع از جمله سیستم های بازرسی و حراستی درخصوص اعتیاد کارکنان گردآوری کنیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: با توجه به اینکه آمار اعتیاد در بین کارکنان دولت بالا نیست طرح غربالگری و تست عمومی اعتیاد نیز انجام نمی‌شود چرا که معتقدیم این امر در شان کارکنان و کارمندان دولت نیست.

وی ادامه داد:‌ با توجه به اینکه تمام اقشار جامعه خطر اعتیاد را احساس می‌کنند گفت: کارکنان دولت نیز عضوی از اقشار همین جامعه هستند و این خطر را احساس می‌کنند و به نظر می‌رسد برای اینکه بتوانیم آسیب‌های این پدیده اجتماعی را کاهش دهیم باید در زمینه پیشگیری اقدامات لازم را انجام دهیم.

جزینی با تاکید بر اینکه پیشگیری نقش اول را در کاهش آسیب‌های اعتیاد دارد گفت‌:‌ برنامه‌های وسیع پیشگیری و بررسی علل اعتیاد همواره باید در دستور کار باشد و این موضوع مهمی است که کارکنان دولت نیز که به مردم خدمت ارائه می‌دهند باید به این موضوع توجه داشته و افراد پاکی باشند.

وی تصریح کرد: اگر کسی بخواهد پاک دست باشد قطعا نباید به سمت اعتیاد برود چرا که یکی از زوایای اعتیاد عدم پاک دستی است و بر همین اساس ارگان‌ها و مراکز اداری و دولتی باید در سازمان‌های خود سیستم پیشگیری را در اولویت اصلی برنامه‌های خود قرار دهند.