ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
دفترچه های تامین اجتماعی ارزشمندتر می شوند

یک شغل برای هر خانه ایرانی/ پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان

شهروندان:
وزیر تعاون کار و رفاه تامین اجتماعی گفت: پنج درصد مابه التفاوت افزایش حقوق سال جاری بازنشستگان تامین اجتماعی بزودی در هیات دولت تصویب و پرداخت می شود.

علی ربیعیایرنا نوشت: علی ربیعی روز دوشنبه این سخنان را در گردهمایی چهارهزار نفره کارگران به مناسبت هفته کار و کارگر و آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید اداره کل تعاون کار ،رفاه و تامین اجتماعی فارس بیان کرد.

این عضو کابینه با یادآوری این که پیش از این افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی عملیاتی و اجرا شده است، گفت: با نهایی شدن پرداخت مابه التفاوت در هیات دولت، افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری محقق خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آغاز سخنان خود در این آیین، سلام رییس جمهوری را به کارگران به ویژه کارگران استان فارس ابلاغ و بر حمایت دولت تدبیرو امید از نیروهای مولد در کشور تاکید کرد.

وی هفته کارگر را نماد احترام به نیروهای مولد در حوزه های مختلف جامعه عنوان کرد و گفت: اگر می خواهیم با فقر مبارزه کنیم باید نیروی کار را گرامی بداریم.

ربیعی در ادامه اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید بنا داریم که به خانه هر ایرانی شغلی را اعطا کنیم که مسیری دراز و پر پیچ و خم است.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت بیکاری متورم شده از نرخ تورم در سال های گذشته، راه سختی را پیش رو داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که در برخی واحدها تاکنون قراردادهای سفید امضا زیادی امضا شده است، بر حمایت این وزارتخانه از استیفای حقوق کارگران تاکید کرد و گفت: به بازرسان کار گفتیم که تمام قراردادها را بررسی کنند چرا که نباید شاهد استخدام های چندگانه باشیم.

وی گفت: کمیته های حفاظت و بهداشت کار را به ۱۳ هزار واحد رسانده ایم و ارتقا خواهیم داد.

این عضو کابینه بر حرکت همه دستگاه ها و نهادها در راستای تحقق عدالت اجتماعی مورد نظر مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: عدالت اجتماعی جز با افزایش مشارکت اجتماعی محقق نمی شود و در این راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصمم است که کارفرمایان و کارگران را بر تمام ارکان کار ناظر کند.

ربیعی ادامه داد: بنا داریم از کارگران زن بیشتر استفاده کنیم و با توجه به این که در ارتقای شغلی و نوع استخدام بانوان اجحاف هایی صورت می گیرد، این موضوع را باید برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: امانت دار کارگران در اموری هستیم که به ما سپرده شده است.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه همانند تسهیل گر و حمایت گر و باغبان به تشکلها خواهد پرداخت و تشکل های برآمده از جامعه اصیل کارگری را ارج خواهد نهاد.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت :باید از تولیدملی حمایت کنیم،و از همه ایرانیان بخواهیم که حمایت از تولید ملی را سرلوحه خود قرار دهیم.

وی گفت: ما سال های گذشته سیب و انگور سایر کشورها را مصرف کردیم و حال آن که باید محصول تولیدی خود را مصرف کنیم ؛ در این میان جامعه کارگری باید اصرار کند که مصرف به آن سمت برود. ما نیاز داریم بهره وری را افزایش دهیم.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از برنامه های این وزارتخانه برای تقویت ارایه خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی سخن گفت و خطاب به کارگران گفت: امسال دفترچه های ارزشمندتری در دست شما خواهد بود.

ربیعی در ادامه با اشاره به درخواست های کارگران حاضر در این آیین مبنی بر منفک نشدن معاونت درمان از تامین اجتماعی، تذکر ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در این زمینه به دولت را یادآوری کرد و گفت: از ایشان به خاطر این تذکر تشکر می کنم که باعث می شود بیشتر تامین اجتماعی را در خدمت کارگران قرار دهیم و آن را حفظ کنیم.