ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

۹۷ هزارو ۱۶ کلاس درس خیرات نیکوکاران مدرسه ساز کشور

شهروندان:
رییس ستاد بانوان خیر مدرسه ساز کشور گفت: از سال 57 تا پایان سال گذشته خیرین مدرسه ساز 97 هزارو 16 کلاس درس در قالب 17هزار و 213پروژه درکشور احداث کرده اند.

خدیجه نیزاریبه گزارش ایرنا، خدیجه نیزاری روز یکشنبه در دومین همایش بانوان خیر مدرسه ساز استان بوشهر افزود: از سال ۷۸ تا سال ۹۲ در مجموع ۱۵ جشنواره خیرین مدرسه از در کشور برگزار شده که خیرین مدرسه ساز در این جشنواره ها در مجموع ۵۳ هزار ۲۸۹ میلیارد ریال در بخش های مختلف تعهد کرده اند.

وی اضافه کرد: از این میزان هفت هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال مربوط به تعهدات سال ۹۲ خیرین مدرسه ساز در کشور است که امسال پیش بینی می شود این میزان به ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

نیرزاری بیان کرد: همچنین شش هزار پروژه نیمه دولتی، مردمی و مشارکتی در کشور وجود دارد که از این تعداد یکهزار و ۹۰۳پروژه در قالب ۹ هزار و ۴۳۱کلاس درس مردمی و مشارکتی است و مابقی دولتی هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۵هزار و ۵۳۰خیر مدرسه ساز در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۷هزار و ۴۵۷نفر آقا و چهار هزار و ۳۳۹نفر بانوان، سه هزار و ۷۳۴خیر حقوقی و ۵۰۰ هزار نفر همیار خیرین در کشور فعال هستند.

نیزاری اضافه کرد: برای انجام کار خیر باید عالم بود و مدرسه سازی خانه ای برای علم و دانش است.

وی اظهار کرد: درسال اقتصاد فرهنگ با عزمی ملی و مدیریتی جهادی نیز اگر پایه اقتصاد بر فرهنگ باشد بسیاری از مشکلات اقتصادی در جامعه حل می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر نیز گفت: این استان با کمبود یکهزار و ۴۰۰ کلاس درس مواجه است که باید با برنامه ریزی صحیح از اعتبارات دولتی و بخش خصوصی به بهترین نحو ممکن برای برطرف کردن کمبود فضاهای استان استفاده شود.

محمدحسن پرآور افزود: کار خیرین در امر مدرسه سازی از اهمیت فراوانی برخوردار است و وقتی خیران مدرسه ساز باشند اهمیت کار آنها بیشتر نمود پیدا می کند.

وی با اشاره به نقش تاثیر گذار بانوان در کانون خانواده ها بیان کرد: در گذر تاریخ نیز اثبات شده بانوان همیشه در کارهای خیر پیشگام بوده اند.

مسوول ستاد بانوان خیرمدرسه ساز استان بوشهر هم گفت: استان بوشهر ۵۵بانوی خیر مدرسه ساز و ۵۰۰ بانوی مدرسه یار دارد.

معصومه جهانفرد افزود: ستاد بانوان خیر مدرسه ساز استان از همیاری و مشارکت همه بانوان در امر مدرسه سازی حمایت و استقبال می کند.