ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

نذر کرده‌ام یک‌چهارم درآمدم را صرف فقرای کشورم کنم/ افراد ثروت‌آفرین را نباید تخریب کرد

شهروندان:
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نذر کرده‌ام یک‌چهارم درآمدم را صرف فقرای کشورم کنم، گفت: یک نفر که پیدا شده و دارد به رفع معضلات اجتماعی کمک می‌کند، نباید تخریبش کرد.

فارفاطمه دانشورس نوشت: فاطمه دانشور با اشاره به صرف ثروت خود در فعالیت های خیریه و نیکوکارانه به بعضی شبهات در خصوص دارایی خود پاسخ گفت.

وی با اشاره به سوابق خود در حوزه کارآفرینی گفت: افراد فعال در حوزه کارآفرینی که من پیش از ورود به شورای شهر در آن فعالیت داشته و دارم، گاهی برای ایجاد انگیزه کار و تلاش در جوانان، به بیان دستاوردها و موفقیت های مالی خود می پردازند و اصولا فضای این حوزه با فضای سیاست متفاوت است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر افزود: زمانی که من در بحث معدن موفقیت هایی کسب کردم، حدود ۱۰ سال پیش باورم نمی شد که هیچ خانمی در این حوزه فعال نباشد و فکر می کردم هزاران خانم در حال فعالیت در این حوزه هستند. اما در رفت و آمدهایم به اتاق بازرگانی که برای انجام کارهایم صورت می گرفت، دیدم همه فعالان این عرصه مردان هستند. بعد از مدتی فعالیتهایم در این حوزه مورد توجه رسانه ها و مردم بدلیل خاص بودن آن قرار گرفت و خانم ها و جوانان زیادی بصورت مکتوب و تلفنی از اقصی نقاط کشور از من درخواست مشاوره کارآفرینی می کردند.

وی اضافه کرد: من آن زمان قصد ورود به عرصه سیاست را نداشتم، در مکه نذر کرده بودم که یک چهارم درآمدم را صرف فقرای کشورم کنم. همان زمان قرآن را هم خواندم و دیدم ثروت در قرآن نهی نشده و اگر چیز بدی بود، حضرت سلیمان این همه ثروت نداشت. ثروت حضرت خدیجه هم توانست به گسترش اسلام کمک کند.

عضو شورای شهر گفت: زمانی که بچه بودم، مادربزرگم که زن مومنی بود، ‌هر شب یک داستان از قرآن ,شاهنامه هزار و یک شب، کلیله و دمنه،‌ برایم تعریف می کرد که همه این داستان ها مسائل اخلاقی را در خود نهفته دارد و در شکل گیری فکر انسان می تواند تاثیرگذار باشد. یکی از داستانهایی که من دوست داشتم داستان سلیمان و ثروتی بود که خداوند به سلیمان عطا کرد و بارها خداوند در قرآن فرموده به هر که بخواهد روزی بی حساب می دهد.

دانشور تاکید کرد: اگر بلد باشیم چگونه ایجاد ثروت کنیم و ثروتمان را در جهت خدمت به خلق به کار گیریم سودآورترین معامله و تجارت زندگی مان را انجام داده ایم که بخش بزرگی از این سود همان سلامت و امنیت خود خانواده است که خداوند به انسان در سایه چنین فعالیتهایی عنایت می کند. از این منظر، ثروت ارزش دارد و در بین ثروت آفرینان ما این موضوع باید شیوع یابد چنانچه در جامعه ما فقر نمود داشته باشد یعنی ما در ترویج این فرهنگ ضعیف عمل کرده ایم. یکی از افتخارات زندگی من تاسیس موسسه خیریه ای است که بالغ بر ۴۷۰۰ نفر را حمایت همه جانبه می کند و بخش عمده این حمایت را با ثروت سالمی که بدست آورده ام انجام داده و می دهم .

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تاکید کرد: اتفاقا من معتقدم افراد ثروت آفرین باید به رفع معضلات اجتماعی کمک کنند و حالا که یک نفر پیدا شده که این کار را می کند، نباید تخریبش کرد. اگر از همسرم بپرسید، به شما می گوید که گاهی از دست من کلافه می شود، چون من در هر زمان خالی که پیدا می کنم، در خیریه ها هستم و هر جا بچه های کار و خیابان هستند، من آنجا هستم.ثروت از نظر من یک ابزار است برای رسیدن به اهداف متعالی انسانی. ثروت آفرینان باید از فخر فروشی بپرهیزند و هیچگاه فراموش نکنند که خداوند به لحظه ای می تواند همه ثروت اعطایی خود را پس بگیرد.

دانشور افزود: تجارت بین المللی الزاماتی دارد، داشتن دفتر کار آراسته و خودروهای ایمن برای جابجایی میهمانان خارجی بر اعتبار یک تاجر مسلمان می افزاید و به معنای فخر فروشی نیست همچنان که پیامبر اسلام در زمان خودشان به داشتن مرکبی شایسته سفارش می کردند.

برچسب‌ها :