ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
معاون گردشگري:

برنامه تبلیغاتی جهانی برای معرفی جاذبه‌های ایران داریم

شهروندان:
فرصت‌های گردشگری در ایران، در سال جدید به گفته مسوولان این حوزه، در حال پدیدار شدن است، فرصت‌هایی که قابل قیاس با آنچه در سال‌های گذشته بود، نیستند. معاون گردشگری سازمان گردشگری خبر از افزایش 150 درصدی میزان گردشگران خارجی در فروردین ماه امسال نسبت به سال 92 می‌دهد.

این در حالی است که این معاونت در زمینه معرفی ایران در عرصه‌های بین‌المللی اقدام کرده است و قرار است خبرهای خوش حوزه‌اش را درمرتضی رحمانی موحد نیمه دوم سال اعلام کند، خبرهایی مرتبط با فضای مجازی و گردشگری در ایران.

مرتضی رحمانی موحد، با اعلام آغاز همکاری با شرکت‌های بین‌المللی در خصوص تولید محصولاتی برای معرفی جذابیت‌های ایران به خبرنگار ما گفت: «ما برای معرفی و شناساندن جذابیت‌های ایران به مردم دنیا برنامه داریم. یک طرح تبلیغ و معرفی ایران درعرصه خارج از کشور داریم، مقدماتش را هم با دو سه شرکت بین‌المللی اروپایی علاقه‌مند در این حوزه شروع کردیم، یکی از آنها به دعوت ما این هفته به تهران می‌آید. اینها شرکت‌هایی‌اند که حوزه کارشان معرفی است و در واقع کار روابط عمومی را می‌کنند و درعرصه‌های مختلف رسانه‌های شنیداری، دیداری، سایت‌های مجازی و فضاهای الکترونیک هستند. در صورتی که با آنها به تفاهمات لازم برسیم، از فکر و کمک‌شان در معرفی هرچه بیشتر ایران به دنیا استفاده می‌کنیم.»

وی با اشاره به ویدئوی پخش شده از یک گردشگر سنگاپوری گفت: «ویدئوی پخش شده دو دقیقه بیشتر نیست و در آن گردشگر، ایران را معرفی می‌کند که ابتکار جالبی بود. ما در حوزه اندیشه‌های مبتکر و خلاق در سطح جامعه باید نهایت استفاده را بکنیم. فراوانند افرادی که با ابتکارات جالب‌شان به ما یاری برسانند.باید چارچوب‌ها و فرآیند‌ها را ترسیم کنیم، افراد در این چارچوب حرکت کنند، کار با یک مشارکت جمعی به نتیجه برسد، بهتر است تا کار انفرادی انجام شود. من فکر می‌کنم از نیمه دوم سال در فضای مجازی متفاوت ظاهر می‌شویم و خبرهای خوبی برای نیمه دوم سال داریم.»

رحمانی موحد همچنین به فرصت‌های ورزشی، فرهنگی و اقتصادی خارج از کشور اشاره کرد و گفت: «فرصت‌هایی در برپایی نمایشگاه‌ها، ‌فضاهای فرهنگی ایجاد شده، حتی فضاهای اقتصادی در مجامع خارجی کشور ایجاد می‌شود که باید از این فرصت‌ها بهترین استفاده را کنیم. مثال این جریان، جام جهانی است که نزدیک است و می‌توان از فرصت ایجاد شده‌اش، نهایت استفاده را برد. برای برزیل کار خوبی را شروع کردیم، منتظر تصویب بودجه‌اش هستیم، برای حاشیه مسابقات، ایران با عرضه تبلیغی و محتوایی فرهنگی، پکیج کاملی را ارائه می‌دهد که از معرفی جذابیت‌ها، موسیقی به واسطه جنگ‌های خیابانی قرار است در محیط‌های میدانی و شهرهای مختلف برزیل اجرا شود. باید به این نکته توجه کنیم که این اتفاق هر ۴ سال یک‌بار اتفاق می‌افتد، باید از این فرصت استفاده لازم را ببریم.»

وی در ادامه گفت: «طرحش را به ستاد برنامه‌ریزی ملی وزارت خارجه دادیم، همچنین به وزارت ورزش هم ارائه شده است. بودجه حداقل دو میلیارد تومانی‌اش تامین شود، کار را شروع می‌کنیم.»

او همچنین در خصوص لغو روادید برای ورود گردشگر بیشتر و بحث انگشت‌نگاری از اروپایی‌ها که دوباره مجلس به آن ورود کرده، گفت: «در خصوص لغو روادید، به اعضای هیات دولت گفته شده که نظرات نهایی‌شان را بگویند. تعداد کشور‌ها در دستگاه‌های مختلف بررسی می‌شود. کارگروه‌های مختلف در دولت روی این مساله کار می‌کنند. اتفاقی که همه متفق‌القول‌اند، افزایش مدت زمان ویزای فرودگاهی از دو هفته به یک ماه است که انجام شده. اما درخصوص انگشت‌نگاری باید بگویم پیگیری ما نشان از این می‌دهد که جریان دارد به عمل مدار متقابل برمی‌گردد و تفاهم شده که به‌طور مشخص در حوزه سیاسی برخورد شود. البته این قانون را از قبل داشتیم و نیاز به تصویب جدید ندارد.»

وی همچنین در خصوص افزایش ورود گردشگر خارجی به کشور در ماه‌های پیش‌رو گفت: «آنچه می‌توانم از ورودی فروردین بگویم، گزارشاتی است که از دفاتر، هتل‌ها و ادارات کل استان‌های مشخصی که توریست‌های خارجی می‌روند به دست ما رسیده و نشان از رشد متفاوتی از سال ۹۲ دارد. فقط فروردین ۱۵۰ درصد نسبت به فروردین ۹۲ رشد داشته، در فروردین امسال ۴۵۰۷ نفر و فروردین سال گذشته، ۱۹۰۰ گردشگر در ایران بودند. آنچه از کنون تا ۶ ماه آینده را نشان می‌دهد، پر بودن رزرو هتل‌های اصلی شهرهای توریستی است. اما توریست‌های اروپایی و امریکایی در دو ماه بهار و دو ماه پاییز ایران را برای سفر انتخاب می‌کنند، این ۴ ماه هتل‌ها پر است، ما باید کاری کنیم این حجم توریست در طول سال توزیع شوند که با امکاناتی که داریم، تناسب پیدا نمی‌کند. مشکل‌مان در زیرساخت‌ها این است که ظرفیت‌مان کمتر از تقاضا ست، باید به سرعت برویم به سمت توسعه زیرساخت‌ها. برنامه برای افزایش هتل داریم، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت دارند تا زودتر بتوانند به مدار خدمات ما اضافه شود.»

وی همچنین با استقبال از هشتگ mustseeiran در توییتر که مدتی است رایج شده و کاربران عکس‌هایی از ایران را با این هشتگ می‌گذارند تا تبلیغی باشد برای جاذبه‌های توریستی و تاریخی ایران ،گفت: «در مورد این هشتگ شنیده‌ام، خیلی هم عالی است، اما شما باید این کار را بکنید، عکس بگذارید و معرفی کنید و بگویید «باید ایران را ببینید»، من که مقام دولتی‌ام. گفتن من با شما و افرادی که از ایران دیدن کرده‌اند تاثیر متفاوتی دارد.»

 غزل حضرتی

اعتماد

برچسب‌ها : ,