ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

کاهش ساعت کار زنان سرپرست‌خانوار در آینده‌ای نزدیک اجرایی می‌شود

شهروندان:
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع کاهش ساعت کار زنان سرپرست خانوار با پیگیری های جدی این کمیسیون در آینده ای نزدیک اجرایی می شود.

زنان سرپرست خانوار«ایرج عبدی» در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: با توجه به اینکه کلیات لایحه کاهش ساعت کار زنان سرپرست خانوار در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده به همین منظور کمیسیون اجتماعی مجلس مسوول بررسی بیشتر و ارایه راهکارهای عملی برای این لایحه تعیین شده است.

وی به برگزاری نشست روز گذشته اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس برای بررسی بیشتر این موضوع اشاره کرد و گفت:برای اینکه لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل سرپرست خانوار هرچه زودتر عملیاتی شود، کارگروه ویژه ای از اعضای این کمیسیون تشکیل شده است .

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت پیگیری به موقع موضوع، می توان در آینده ای نزدیک و شاید هفته های آینده شاهد اجرای این لایحه برای زنان سرپرست خانوار در دستگاه های اجرایی مختلف در سطح کشور باشیم.

عبدی افزود: براساس این لایحه زنان سرپرست خانوار و آنهایی که دارای همسران ناتوان و یا از کار افتاده و فرزند معلول دارند می توانند یک ساعت دیرتر به محل کار خود رفته و یک ساعت زودتر نیز محل کارشان را ترک کنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه کاهش ساعت کار زنان سرپرست خانوار به عنوان یکی از لوایح دولت به شمار می رود که با اجرای آن بخشی از مشکلات زنان شاغل در دستگاه های اجرایی رفع شده تا آنان نیز بتوانند بیشتر به همسر از کارافتاده و یا ناتوان و یا فرزند معلول خود رسیدگی کنند.

برچسب‌ها : ,