ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
تأکید مدیرکل نظارت و ارزیابی داروی وزارت بهداشت:

جامعه، دید مطلوبی نسبت به کیفیت داروهای ایرانی ندارد

شهروندان:
مدیرکل نظارت و ارزیابی داروی وزارت بهداشت گفت: دیدی که در جامعه وجود دارد این است که داروی ایرانی کیفیت مطلوبی ندارد.

داروبه گزارش ایسنا، پیرصالحی در نهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاه‎های کنترل غذا و داروی سراسر کشور که در خرم‌آباد برگزار شد، بیان کرد: کیفیت در هر زمینه‎ای از شاخص‎‌ها و موضوعات مهم بوده که در دارو نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر عمده نظارت‎‌ها در مراحل تولید دارو است در حالی که باید دارو تا ورود به بازار و رسیدن به دست مصرف کننده مورد نظارت و بررسی قرار گیرد.

پیرصالحی ادامه داد: متأسفانه دیدی که در جامعه وجود دارد این است که داروی ایرانی کیفیت مطلوبی ندارد. البته ما به این موضوع اعتقادی نداریم و در این زمینه وظیفه این سازمان جلب اعتماد مردم به تولید داخل است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو وزارت بهداشت تصریح کرد: دارو‌ها از مواد اولیه‎ای که نظارت کامل بر روی آنهاست تولید می‌‎شوند که باید در طول مسیر تولید تا مصرف دارو بر کیفیت‎‌ها، نظارت سخت‎گیرانه‎ای صورت گیرد.

پیرصالحی اظهار کرد: دانشگاه‎های علوم‎ پزشکی که دانشکده داروسازی دارند باید بیش از پیش دستورالعمل مطالعات کنترل کیفی دارو‌ها در سطح عرضه را رعایت کنند تا از کیفیت داروی ایرانی دفاع و آن را سالم به دست مصرف ‎کننده برسانند.

وی گفت: امسال بحث کاهش قیمت دارو و کنترل آن مورد توجه قرار گرفته که ریسک تخلف ممکن است بالا رود و لذا باید نظارت بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو خاطرنشان کرد: بیشتر داروهای وارداتی که به صورت رسمی به داخل کشور می‌‎آیند برچسب سلامت دارند اما بعضی از آن‌ها که از این نقاط وارد نمی‌‎شوند اشکالاتی دارند که نباید با غفلت از آن‌ها طرح نظام سلامت را دچار مشکل کرد.

برچسب‌ها : ,