ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
نماینده مردم فارسان:

سند آمایش سرزمین، همچنان خاک می‎خورد

شهروندان:
نماینده مردم شهرستان‌های، فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ارائه برنامه‌ای عملیاتی از سوی دولت جدید برای رفع محرومیت استان‌ها، تهیه و ابلاغ سند آمایش سرزمینی را یکی از اولویت‌ها دانست و گفت: ما از مسئولان می‌خواهیم به داد استان‌های محروم برسند.

نقشهبه گزارش ایسنا حمیدرضا عزیزی در جلسه شورای اداری و نخستین نشست استانداران ادوار چهارمحال و بختیاری، انتقال تجربیات استانداران قبل را موجب پیشرفت استان در زمینه‌های مختلف دانست.

وی با تاکید بر این‌که «اندیشه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری باید محور و اساس مدیریت کلان کشور باشد» تصریح کرد: اندیشه‌های امام و رهبری برآمده از آموزه‌های دینی و اسلامی و ترویج دهنده اخلاق اسلامی، مردم‌سالاری دینی ، جهان بینی و تکلیف‌گرایی در بین مسئولان و مردم است.

وی اساس کار و خدمت در کشور را بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی دانست و گفت: اساس کار در دین مبین اسلام بر اساس مدیریت، تقوا، اعتماد به نفس، شجاعت، حفظ صلابت و ابهت نظام و برقراری و تعامل با دنیا با حفظ عزت و اقتدار ملی و اسلامی است.

این نماینده مجلس با اشاره به وجود مشکلات و چالش‌های فراوان در استان چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: متاسفانه استان چهارمحال و بختیاری در شاخص‌های توسعه از میانگین کشور نیز عقب است که این مسئله غیرقابل چشم پوشی است.

وی با بیان این‌که «همه عقب‌ماندگی‌ها را نباید به گردن دشمنان و زیاده‌خواهی‌های آن‌ها انداخت»، خاطرنشان کرد: هیچ‌کس تحریم دشمنان و زیاده‌خواهی‌های استان‌های همجوار را انکار نمی‌کند اما آیا تمام مشکلات ما نشات گرفته از این دو مسئله است.

وی بی‌برنامگی را یکی از عوامل مهم عقب ماندگی و محرومیت استان دانست و تصریح کرد: آیا تاکنون برای حل مشکلات استان برنامه صحیح و منطقی ارائه شده است؟ در سطح کلان کشوری چه برنامه‌ریزی برای رفع محرومیت از استان‌های محروم شده است؟ متاسفانه هیچ برنامه عملیاتی برای حل مشکلات استان ارائه نشده است.

عزیزی با بیان این‌که «همه دولت‌ها در حل مشکلات استان‌های مظلوم ضعیف بودند»، تصریح کرد: دولت‌ها تا قبل از روی کار آمدن شعارهای زیادی برای رفع محرومیت از استان‌های ضعیف می‌دهند، اما بعد از روی کار آمدن کمترین توجه را به استان‌های محروم دارند.

وی با تاکید بر این‌که «دولت جدید برای رفع محرومیت استان باید برنامه‌ای عملیاتی ارائه بدهد»، تهیه و ابلاغ سند آمایش سرزمینی را یکی از اولویت‌ها و برنامه اصلی استان چهارمحال و بختیاری دانست و افزود: متاسفانه این سند سال‌هاست بر روی میز مدیران کلان کشوری خاک می‌خورد و هیچ‌گونه اقدامی برای ثبت سند آمایش سرزمینی انجام نشده است.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «دولت‌ها باید به فکر استان‌های محروم باشند»، تصریح کرد: این گردهمایی و مجمع فرصت مغتنمی برای انتقال تجربیات و ارائه راهکار برای حل مشکلات و چالش های موجود در استان باشد.