ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

۱۴۵ بیمارستان در کشور در حال ساخت است

شهروندان:
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون 145 بیمارستان در کشور در حال ساخت است.

محمد جعفر علیزادهمحمد جعفر علیزادهˈ در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح احداث بیمارستان قائم(عج) شهرستان تویسرکان در استان همدان در گفت وگو اختصاصی با ایرنا افزود: تا پایان سال جاری ۲۸ بیمارستان با دو هزارو ۴۶۰ تخت با اعتباری افزون بر پنج هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام در حوزه بهداشت و درمان با توجه به اهمیت خاص این حوزه را اولویت دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

وی گفت: با توجه به اهمیت حوزه بهداشت و درمان و سلامت عمومی کشور در بخش تامین اعتبارات مالی، نگاه ویژه به تکمیل طرح احداث بیمارستان ها در کل کشور شده است.

علیزاده با بیان اینکه براساس سیاست دولت در حوزه عمرانی، ۴۰ درصد از منابع اعتباری این بخش به طرح های عمرانی با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۸۰ درصد اختصاص یافته، ادامه داد: در این میان به دلیل اهمیت طرح های حوزه بهداشت و درمان ۲۰ درصد از اعتبارات ملی نیز به این طرح ها اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اختصاص مجموع اعتباری افزون بر ۲۵ میلیارد ریال به طرح ساخت بیمارستان قائم تویسرکان در ماه های پایانی سال گذشته، افزود: در سال جاری ۲۰ میلیارد ریال دیگر به این طرح اختصاص می یابد.

وی یادآور شد: ۶۰ درصد از اعتبارات ساخت این طرح از محل اعتبارات ملی و ۴۰ درصد نیز از محل اعتبارات استانی تامین می شود که تلاش مضاعف مسوولان تویسرکان برای جذب اعتبارات استانی این طرح ضرورت دارد.

علیزاده تصریح کرد: سال ۹۴ نقطه عطفی در زمینه تکمیل بیمارستان های نیمه تمام در کشور نظیر بیمارستان ۹۶ تختخوابی قائم(عج) تویسرکان است و این بیمارستان در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز در سال ۹۵ به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به دعوت نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی روز جمعه از روند اجرای طرح احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی قائم (عج) شهرستان تویسرکان دیدن کرد.

برچسب‌ها : ,