ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

حقیقی در مصاحبه با فیفا: ایران همیشه در شرایط سخت عملکرد خوبی دارد

شهروندان:
علیرضا حقیقی دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران پیش از بازی با آرژانتین در مصاحبه ای با سایت فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) گفت: تیم ایران همیشه در شرایط سخت عملکرد خوبی دارد.

علیرضا حقیقیفیفا گزارش خود را اینگونه آغاز کرده است که تیم ایران در سال های گذشته دروازه بان های خوبی را تربیت کرده است. بازیکنانی که با عملکرد خوب خود نامشان را ماندگار کرده و به درخشش تیم ملی ایران در مسابقات قاره ای و جهانی کمک کرده اند.

به نوشته فیفا، علیرضا حقیقی نیز بعد از اینکه در دیدار ایران و نیجریه توانست اعتماد کی روش را جلب کند، نشان داد که می تواند این سنت را ادامه دهد.

یکی از بزرگترین اسرار تیم ایران قبل از آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، پست دروازه بانی این تیم بود. با توجه به خداحافظی مهدی رحمتی در سال گذشته، چند بازیکن گزینه های دروازه بانی تیم ایران بودند اما این حقیقی بود که برای بازی نخست مقابل نیجریه، درون دروازه قرار گرفت.

این دروازه بان ۲۶ ساله با عملکردی که در این بازی از خود نشان داد، دلیل انتخابش را توجیه کرد و موجب شد ایران مقابل قهرمان آفریقا به تساوی بدون گل دست یابد. مسابقه ای که تیم ایران در آن برای نخستین بار در جام جهانی هیچ گلی دریافت نکرد.

حقیقی در این باره به فیفا گفت: آرزوی چنین روزی را داشتم. می خواستم پیراهن تیم ملی را بپوشم و به این هدف هم دست یافتم. همانطور که در مصاحبه قبلی با فیفا گفته بودم، هدفم این بود که در جام جهانی بازی کنم و به لطف خدا به این هدف هم رسیدم. افتخار می کنم که درون دروازه تیم ملی کشورم ایستادم و مانع عبور توپ از آن شدم. البته این کار بدون کمک هم تیمی هایم ممکن نبود.

دفاع ایران بدون شک عملکرد مؤثری در مقابل نیجریه داشت به طوریکه مهرداد پولادی بعد از توماس مولر ستاره تیم آلمان، در رده دوم بهترین بازیکنان جام پس از مسابقات دور نخست قرار گرفت.

حقیقی در این خصوص نیز اظهار داشت: تساوی با نیجریه حاصل یک کار تیمی بود و من از آن بسیار خوشحالم. من نهایت تلاش خود را برای موفقیت انجام دادم ول تلاش همه بازیکنان موجب شد که در این بازی گل نخوریم.

فیفا افزوده است: بازی خوب حقیقی در این دیدار با توجه به اینکه تحت آموزش های احمدرضا عابدزاده یکی از بهترین دروازه بان های آسیا در دهه ۱۹۹۰ تعلیم دیده است، جای شگفتی نداشت. وی علاوه بر این توصیه های زیادی هم از ناصر حجازی دروازه بان اسطوره ای قبل از مرگ وی، دریافت کرده است.

حقیقی توضیح داد: ناصر حجازی راهنمایی های زیادی به من کرده بود. همینطور عابدزاده مربی سابق من در تیم پرسپولیس در مورد جام جهانی با من صحبت کرده بود.

حقیقی که به دانیل داوری و رحمان احمدی دو دروازه بان دیگر ایران نیز احساس دین می کند، معتقد است، تمامی اعضای تیم ملی با هم مثل یک خانواده می مانند و این احساس بر روی عملکرد آنها نیز تأثیر مثبت گذاشته است.

وی گفت: ما با وجود رقابت در زمین، دوستان خوبی برای هم هستیم و همه یک هدف داریم. مردم در بین دو نیمه و بعد از بازی توانستند دوستی ما را ببینند. به لطف این هماهنگی، توانستیم دروازه را در مقابل نیجریه بسته نگه داریم. از آنها به خاطر تمام انرژی مثبتی که به من دادند و به خاطر حمایت های بی دریغشان تشکر می کنم.

نگرانی از رویارویی با مسی

اکنون تمام توجه کارلوس کی روش سرمربی ایران به بازی با آرژانتین به عنوان تیمی است که نه تنها قدرت هجومی بالایی دارد بلکه می خواهد در خاک آمریکای جنوبی، سومین ستاره قهرمانی را بر روی پیراهن خود حک کند.

حقیقی در مورد نگرانی خود از این بازی گفت: آرژنتین بدون شک یکی از سه تیم برتر حال حاضر دنیا است. این تیم بازیکنان خوبی دارد که در باشگاه های بزرگ بازی می کنند. ولی ایران همیشه در شرایط سخت خوب بازی کرده است. می توانم تضمین کنم که می توانیم بازی خیلی خوبی در زمین از خود ارایه بدهیم.

فکر بازی در مقابل لیونل مسی بهترین بازیکن چهار دوره جهان می تواند خواب را از چشمان هر دروازه بانی بگیرد اما حقیقی که فصل گذشته را در تیم اسپورتینگ کوویلیو پرتغال سپری کرده است، تأکید کرد: شخصا نگران این موضوع نیستم. مسی یکی از بهترین بازیکنان جهان است اما من خودم را برای کشورم فدا می کنم. بازی در اروپا تجربه زیادی به من داده است که مطمئنم در بازی با آرژانتین و یا تیم های دیگر به دردم می خورد.

فیفا در خاتمه این گزارش آورده است: تیم آرژانتین به طور قطع آزمون سختی برای حقیقی خواهد بود. دروازه بانی که تلاش می کند برای دومین بار در جام جهانی ۲۰۱۴ دروازه تیم ایران را بسته نگه دارد.

برچسب‌ها : ,