ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
حاشیه‌های دیدار ایران و آرژانتین

حضور مارادونا و چهره‌های مطرح آرژانتین در ورزشگاه/ برزیلی‌ها ایران را تشویق می‌کنند

شهروندان:
برای تماشای دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و آرژانتین، چهره‌‎های مطرح فوتبال این کشور از قاره آمریکای جنوبی در ورزشگاه حضور یافته‌اند. همچنین استقبال عکاسان و خبرنگاران از این دیدار به حدی است که فیفا ناچار شده محدودیت‌هایی را برای ورود آنها به ورزشگاه اتخاذ کند.

 ایران و آرژانتینبه گزارش خبرنگار اعزامی مهر به برزیل، تیم‌های ملی فوتبال ایران و آرژانتین از ساعت ۱۳ (۲۰:۳۰ به وقت تهران) در ورزشگاه مینیرائو شهر بلو هوریزنته به مصاف همدیگر خواهند رفت که حواشی این بازی را در زیر می‌خوانید:

حضور چهره‌های مطرح آرژانتین در ورزشگاه

چهره‌های مطرح فوتبال آرژانتین از جمله دیه‌گو آرماندو مارادونا، خوآن سباستین ورون و گویی گوچه‌آ در ورزشگاه حضور دارند.

اصفهانیان و بهاروند از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به همراه محمد درخشان مدیر کمیته بازاریابی فدراسیون در ورزشگاه حضور داشتند. مصطفی آجرلو مدیرعامل پیشین باشگاه پاس و استیل آذین هم در ورزشگاه حضور دارد.

بازیکنان آرژانتین دیرتر از ایرانی‌ها برای گرم کردن وارد ورزشگاه شدند و مورد تشویق شدید هوادارانشان قرار گرفتند. تماشاگران ایرانی به طور پراکنده در ورزشگاه مستقر شده‌اند و به همین خاطر صدای تشویق‌های آنها راه به جایی نمی‌برد.

محدودیت فیفا

استقبال عکاسان و خبرنگاران از این دیدار به حدی است که فیفا ناچار شده است محدودیت‌هایی را برای ورود آنها به ورزشگاه اتخاذ کند.

تشویق ایران توسط برزیلی‌ها

تعدادی از علاقمندان به فوتبال برزیلی با بر تن داشتن پیراهن تیم ملی کشورشان، برای تشویق ایران به ورزشگاه آمده‌اند.

ترکیب تیم ملی ایران اعلام شد

کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران اسامی ۱۱ بازیکن اصلی این تیم برای دیدار با آرژانتین در مرحله گروهی رقابتهای فوتبال جام جهانی ۲۰۱۴ را اعلام کرد که مسعود شجاعی به جای خسرو حیدری وارد زمین مسابقه شده است.

بر این اساس، علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، امیرحسین صادقی، احسان حاج صفی، مهرداد پولادی، مسعود شجاعی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، رضا قوچان‌نژاد و اشکان دژاگه نفرات تیم ملی ایران را در این بازی تشکیل می‌دهند.

همچنین سرخیو رومه‌رو، پابلو زابالاتا، فدریکو فرناندس، ازکویل گارای، مارکوس روخو، فرناندو گاگو، خاویر ماسچرانو، آنخل دی ماریا، لیونل مسی، گونزالو هیگواین و سرخیو آگوئرو.

نقشه صهیونیست‌ها نقش بر آب شد

در حالیکه از چند وقت پیش بحث حضور صهیونیست‌ها در دیدار ایران و آرژانتین و ایجاد حاشیه برای کشورمان مطرح شده بود، سفارت ایران در برزیل در نامه‌ای به اداره امنیت برزیل خواستار برخورد جدی با این گروه شده بود. سفارت ایران همچنین با همکاری پلیس اینترپل به دنبال جلوگیری از ورود افراد حاشیه‌ساز به ورزشگاه بود.

مشکل گزارشگر شبکه سه برای حضور در ورزشگاه

در حالیکه کمتر از یکساعت دیگر به آغاز دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و آرژانتین باقی مانده است، مزدک میرزایی گزارشگر تلویزیون ایران که برای گزارش دیدار دوم خود را برزیل رسانده است با مشکل دریافت آی دی کارت و بلیت مسابقه مواجه شده است.

گروه تلویزیون ایران که دیرتر از دیگران خود را به برزیل رسانده اند با تهیه بلیت از سوی برخی مسئولان به دنبال حل مشکل خود هستند تا با دریافت کارت ویژه بتوانند این مسابقه را از نزدیک تماشا کنند.

تیم ملی وارد ورزشگاه شد

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار با آرژانتین که ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه شنبه شب و از گروه E مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برگزار می‌شود، وارد ورزشگاه “مینیرائو” شهر بلوهوریزنته شدند.

ابهام در ترکیب تیم ملی

هواداران ایرانی بیرون ورزشگاه در خصوص ترکیب اصلی تیم ملی به بحث و گفتگو می‌پردازند و بعضی‌ها معتقدند تیم ملی با ترکیب علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، مهرداد پولادی، خسرو حیدری، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، رضا قوچان‌نژاد و اشکان دژاگه به میدان می‌رود اما برخی دیگر از مسعود شجاعی به عنوان جانشین خسرو حیدری نام می‌برند.

مربی آرژانتینی تیم ملی: امیدوارم ایران برابر تیم کشورم پیروز شود

دیدار تیم ملی فوتبال ایران با آرژانتین هرچند برای مردم این دو کشور حساسیت و شرایط خاصی دارد، اما بدون شک این مسابقه برای “دیگو جیاچینو” مربی آرژانتینی تیم ملی ایران حال و هوای دیگری دارد.

او که سال‌ها در آرژانتین سابقه کار در فوتبال را دارد، قبل از مسابقات جام جهانی برزیل دعوت کارلوس کی‌روش برای همکاری در تیم ایران را قبول کرد و حالا امشب باید در قامت مربی ایران برابر کشور خود قرار بگیرد. مسابقه‌ای که جیاچیو به خاطر شرایط شغلی‌اش امیدوار است با پیروزی ایران همراه شود.

جیاچینو پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ایران با آرژانتین در مصاحبه‌ای اظهار کرد: به خاطر این شرایط، خیلی خوشحال و هیجان زده هستم. دیدار ایران و آرژانتین یک بازی خاص برای من است اما از نظر کاری امیدوارم که ایران برنده شود.

مربی آرژانتینی تیم ملی ایران افزود: مهمترین نکته این است که تمام بازیکنان از نظر جسمانی آماده بازی هستند. البته آرژانتین پتانسیل زیادی دارد. بسیاری از بازیکنان دنیا در آرژانتین بازی می‌کنند ولی من امیدوارم شاهد بازی بزرگی باشیم و البته سورپرایز؛ چرا که نه؟ ما نقاط ضعف و قوت آرژانتین را می‌شناسیم و آنها را در بازی با این تیم در نظر خواهیم گرفت.

پیش بینی جالب موندو دپورتیوو از ترکیب ایران

در فاصله چند ساعت تا برگزاری دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، نشریه اسپانیایی موندو دپورتیوو در سایت رسمی خود گزارش کوتاهی از بازی دو تیم را منتشر کرد که در آن بر تاکتیک ۳ – ۳- ۴ تیم آرژانتین تاکید شده است.

این سایت ترکیب احتمالی دو تیم را نیز اعلام کرد که در تیم ایران بر اساس ادعای موندو دپورتیوو رحمان احمدی درون دروازه ایران جایگزین علیرضا حقیقی خواهد شد. بر خلاف گمانه زنی دیگر سایت‌های بین‌المللی، در پیش‌بینی موندو دپورتیوو، خبری از هاشم بیگ‌زاده در ترکیب تیم ایران نیست.

پیش‌بینی ترکیب موندو دپورتییو به شرح زیر است:

رحمان احمدی، مهرداد پولادی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، خسرو حیدری، اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد

بازار سیاه بلیت

* هواداران و علاقمندان به فوتبال برزیل از ساعات ها قبل راه ورزشگاه را در پیش گرفته‌اند. این تماشاگران که اکثرا پیراهن تیم ملی آرژانتین را هم برتن دارند تعدادشان آنقدر زیاد است که تصور می‌شود، تمام ظرفیت ورزشگاه را به خود اختصاص خواهند داد.

* البته برخی از این تماشاگران بدون اینکه بلیت بازی را داشته باشند به سمت ورزشگاه آمده‌اند و به دنبال تهیه بلیت در بازار سیاه هستند.

* برخی تماشاگران ایرانی نیز خود را به ورزشگاه رسانده‌اند و در حال پیدا کردن هموطنان خود هستند تا با وحدت بیشتری در ورزشگاه حاضر شوند. آنچه مسلم است اینکه امروز ورزشگاه یکدست فیروزه‌ای خواهد بود.

* تماشاگران و علاقمندان به فوتبال در حالی وارد ورزشگاه می‌شوند که تدابیر امنیتی اطراف ورزشگاه بسیار شدید است و علاوه بر موتورسواران و نیروهای امنیتی، یک تیم امنیتی با اسب نیز در کنار ورزشگاه مستقر شده‌اند تا به برقراری نظم کمک کنند.

* حدود ۳۰ هزار آرژانتینی برای تماشای دومین مسابقه این تیم در جام جهانی برابر ایران خود را به شهر بلو هوریزنته رسانده‌اند. همچنین در اطراف ورزشگاه و در خیابان‌های اصلی تعداد زیادی از هواداران آرژانتین دنبال بلیت این مسابقه با قیمت مناسب هستند.

* تعداد زیادی از هواداران تیم فوتبال آرژانتین شب گذشته در اطراف ورزشگاه چادر زده بودند.

برچسب‌ها :