ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
غلامی:

ساخت آزادراه و بزرگراه در کشور قوت می‌گیرد/ مجتمع‌های رفاهی بین راهی نباید پراکنده باشند

شهروندان:
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه به دنبال افزایش آزادراه و بزرگراه در کشور هستیم، گفت: جاده ها باید تا جایی که امکان دارد از هم جدا شوند.

آزادراهبه گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل غلامی ظهر یکشنبه در مراسم معارفه مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان اظهار داشت: حمل و نقل موضوعی راهبردی و زیربنایی بوده و ارائه خدمات در بخش های مختلف اهمیت این موضوع را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه بیشتر حمل و نقل استان همدان از طریق جاده انجام می شود، بیان داشت: با راه اندازی خط راه آهن همدان قسمتی از بار حمل جاده ای در استان همدان کاهش می یابد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با تاکید بر اینکه هدف حمل و نقل جاده ای رضایت مندی مردم است، ابراز داشت: حمل و نقل موضوعی است که در خدمت کرامت انسانی بوده و باید در توزیع و تخصیص منابع شاخص های اجتماعی این بخش در نظر گرفته شود.

غلامی ادامه داد: به دنبال افزایش آزادراه و بزرگراه در کشور هستیم و قصد بر این است که جاده ها را تا جایی که می توان از هم جدا و آنها را به جاده های چهار خطه تبدیل کرد تا سفر و جا به جایی و حمل و نقل سهل تر انجام شود.

مجتمع های رفاهی بین راهی مبلمان جاده ای محسوب می شوند

وی با اشاره به اینکه مجتمع های رفاهی بین راه نباید به طور پراکنده باشد، افزود: مجتمع های رفاهی بین راهی به عنوان مبلمان جاده ای محسوب شده و موجب جلوگیری از اتلاف وقت و افزایش ایمنی در جاده ها می شوند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه مردم به دنبال دریافت خدمات بهتر و مطلوبتر از سیستم حمل و نقل هستند، عنوان داشت: هدف اجتماعی حمل و نقل باید صرفه جویی در وقت و مصرف انرژی باشد و می توان گفت که دلیل اینکه سیستم حمل و نقل قدیمی بوده و در نوسازی موفق نیستیم می تواند ارزان بودن سوخت باشد.

غلامی انجام کارهای حمل و نقل مانند خرید بلیت و غیره به طور اینترنتی را از مزایای حمل و نقل عنوان کرد، بیان داشت: اینترنتی شدن خدمات و راه اندازی سایت ها موجب شفاف سازی خدمات حمل و نقل برای مردم شده است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های استان همدان در حوزه حمل و نقل افزود: استان همدان کریدور شرق و غرب بوده و همدان در موقعیت طلایی این کریدور قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به موقعیت همدان از لحاظ گردشگری و ترانزیت کالا نیز اشاره کرد و ابراز داشت: چنانچه استان همدان بتواند در سرویس دهی خدمات حمل و نقل بهبود ایجاد کرده و به نوعی سیستم حمل و نقل و جاده ای استان همدان نوسازی شود در توسعه گردشگری تاثیر بالایی دارد.

غلامی با اشاره به اینکه کالا و ترانزیت و گردشگری مزیت هایی است که تمام نشدنی است، بیان داشت: استان همدان اگر در سیستم حمل و نقل پیشرفت حاصل کند و خدمات هتلداری را نیز به طور مطلوب انجام دهد به طور قطع در گردشگری مطرح می شود.