ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
مرکز آمار ایران:

تورم مناطق روستایی ۲٫۸ درصد کاهش یافت

شهروندان:
مرکز آمار ایران، نرخ تورم مناطق روستایی کشور در دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه امسال را 28.3 درصد اعلام کرد. نرخ تورم نسبت به اردیبهشت ماه امسال (31.1) برابر با 2.8 درصد کاهش یافته است.

تورمبه گزارش ایرنا، شاخص کل (برمبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در خرداد ماه سال ۱۳۹۳ عدد۱۹۵٫۶ را نشان می دهد که این میزان نسبت به ماه قبل ۰٫۴ درصد افزایش داشته است.

افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۱۳٫۷درصد می باشد که این رقم نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۱۶٫۳) کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده خوراکی ها

براساس گزارش مرکز آمار ایران، شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات در این ماه به رقم ۲۱۱٫۷ رسید که این رقم نسبت به ماه قبل ۰٫۹درصد کاهش نشان می دهد.

شاخص گروه اصلی خوراکی ها در ماه مورد بررسی به عدد ۲۰۷٫۷ رسید که نسبت به ماه قبل یک درصد کاهش نشان می دهد. شاخص گروه اصلی خوراکی ها نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶٫۷ درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۳۰٫۵ درصد است.

شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه سال قبل از ۶٫۹ درصد افزایش برخوردار شد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به خرداد ماه ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۰٫۹ درصد است که این رقم نسبت به همین اطلاع در اردیبهشت ماه امسال (۳۵٫۴) کاهش یافته است.

شاخص گروه غیرخوراکی ها

شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات در خرداد ماه ۹۳ به رقم ۱۸۴٫۷ رسید که ۱٫۵ درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می دهد. میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل۱۹٫۶ درصد بوده و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به خرداد ماه سال ۱۳۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه۲۶٫۱ درصد می باشد که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه۹۳ (۲۷٫۶درصد) کاهش یافته است.

برچسب‌ها : ,