ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

آقامحمدی:سن امید به زندگی، ۱۵ سال افزایش پیدا کرده است

شهروندان:
رئیس علمی – راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: جمعیت از ۳۴ میلیون به ۷۵ میلیون رسیده و طول عمر از ۵۹ به ۷۴ افزایش داشته یعنی امید به زندگی ۱۵ سال افزایش پیدا کرده است.

آقا‌محمدیبه گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال ، علی آقامحمدی گفت: افزایش جمعیت روند خوبی است که باید پیش ببریم.

وی افزود: سیاست‌های جمعیتی ابعاد کیفی و کمی دارد که ما باید نرخ باروری را به بیش از سطح جانشینی برسانیم.

آقامحمدی با بیان اینکه باید نرخ رشد اقتصادی در کشور هشت درصد شود، اظهار کرد: این نرخ رشد یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است.

وی با بیان اینکه سیاست اقتصاد دولت باید تغییر کند، تصریح کرد: این یک الزام است و باید اقتصاد دانش‌بنیان شود.

رئیس علمی – راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تقسیم ثروت در جهان و کشور اظهار داشت : سه نوع ثروت وجود دارد یکی متکی به منابع طبیعی، دیگری متکی به صنعت و بخش سوم ثروت نامحسوس یا ناملموس است که ضعف ایران در ثروت ناملموس است.

آقامحمدی با اشاره به تقسیم ثروت در جهان اظهار کرد: ۷۷ درصد ثروت‌های جهان متکی به ثروت نامحسوس است، پنج درصد منابع طبیعی، ۱۸ درصد هم تولیدی است اما در ایران این نسبت برعکس است و ۱۲ و نیم درصد ثروت ناشی از بخش ناملموس، ۳۲ درصد از بخش تولید و ۵۵ درصد ناشی از منابع طبیعی است که باید اقتصاد را از نفت جدا کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد متکی بر نفت منابع را هدر می‌دهد، گفت : باید سیاست‌گذاری‌ها در این زمینه تغییر کند.

وی با اشاره به ثروت ناملموس اظهار داشت : در حقیقت ثروت ناملموس سرمایه انسانی که همان مهارت و دانش و کار و کیفیت نهادهاست که ما در سرمایه اجتماعی و کیفیت نهادها ضعف داریم اما نرخ رشد غیرمتعارف در اقتصاد ایران شدنی است.

آقامحمدی با بیان اینکه حاکمیت قانون ما ضعیف است، افزود: همه قوانین برای سیاست مقاومتی وجود دارد اما قوانینی هم در مقابل این سیاست‌ها گذاشته شده است که باید حذف شود. به گفته وی، باید تمام بحث‌هایی را که در کشور وجود دارد ، با شفافیت و جزییات در اختیار مردم قرار داد.