ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد

خبر خوش برای مشاغل سخت و زیان‌آور

شهروندان:
معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: بزودی با تصویب استفساریه قانون 7300 روز برای بیمه‌شدگان مشاغل سخت و زیان‌آور در هیأت دولت این امکان برای این افراد فراهم می‌شود که با 20 سال سابقه متوالی پیش از موعد بازنشسته شوند.

محمدحسن زدامحمد حسن زدا در هفته تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب افزود: در مصوبه مجلس ابهاماتی وجود داشت که اجازه نمی‌داد افراد با ۷۳۰۰ روز سابقه بیمه بتوانند براساس قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شوند.

وی در ادامه افزود: برخی از آنها به خاطر داشتن بیش از ۱۰ روز غیبت در سال در دوران اشتغال‌شان طبق قانون نمی‌توانستند از مزایای بازنشستگی شامل سخت و زیان‌آور بهره‌مند شوند به همین دلیل از سوی سازمان تأمین اجتماعی لایحه‌ای به دولت ارسال شد تا پس از تصویب در هیأت وزیران افراد مشمول بتوانند با ۲۰ سال سابقه مستمر پیش از موعد بازنشسته شوند. به گفته زدا با تصویب لایحه مذکور در دولت مشکل بیش از ۲۰۰ هزار نفر از کارگران و بیمه شدگان حل خواهد شد.

تقسیط ۱۲ ماهه حق بیمه دوران سربازی

این مقام مسئول امکان تقسیط حق بیمه دو سال خدمت سربازی برای کارگران را از دیگر اقدامات سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: بیمه‌شدگان مشمول این طرح می‌توانند با پرداخت حق بیمه دوران خدمت سربازی به صورت قسطی به تأمین اجتماعی این مدت را به جمع سابقه کار خود بیفزایند. زدا افزود: به منظور رفاه حال بیمه‌شدگان و ایجاد سهولت در پرداخت حق بیمه دوران سربازی تمامی متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعب مربوطه در قالب اقساط ۱۲ ماهه اقدامات لازم را انجام دهند.

اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان پس از تأمین اعتبار

زدا درخصوص افزایش مرخصی زایمان برای زنان بیمه شده گفت: براساس قانون سازمان تأمین اجتماعی متعهد است تا ۶ماه پوشش بیمه‌ای مرخصی زایمان زنان بیمه شده را انجام دهد اما در خصوص افزایش این مدت به ۹ ماه دولت مختار است در صورت تحقق بار مالی آن را اجرایی کند.وی افزود: با توجه به این‌که اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان برای سازمان تأمین اجتماعی نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان بار مالی دارد به نظر می‌رسد در صورتی که اعتبار آن از سوی دولت تأمین و در اختیار تأمین اجتماعی قرار گیرد این سازمان می‌تواند قانون مذکور را برای مشمولان اجرا کند.

 سید حسین قاآنی

 ایران

برچسب‌ها : ,