ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
آیت الله سبحانی:

شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال تخریب اخلاق جامعه هستند

شهروندان:
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: شبکه‌‌‌های فراوان ماهواره‌ای فارسی زبان به دنیال از بین بردن دین و اعتقاد مردم هستند و اخلاق را در جامعه تخریب می‌کنند.

 آیت‌ الله العظمی جعفر سبحانیبه گزارش مهر، آیت‌ الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه درس تفسیر خود در مسجد مدرسه حجتیه قم با اشاره به ترفندهای مشرکان برای از بین بردن اسلام اضافه کرد: یکی از راه‌های آنان تهمت زدن به پیامبر بود و چون اسلام منافع آنان را از بین می‌برد دست به این کارها می‌زدند.

وی ادامه داد: چون مشرکان دستاویزی برای تخریب پیامبر نداشتند تهمت‌ سحر، جنون و کاهن بودن را به او نسبت می‌دادند اما قرآن همه این تهمت‌ها را جواب داده است.

استاد برجسته حوزه، آزار و اذیت و محاصره اقتصادی را از دیگر راه‌های مشرکان برای از بین بردن اسلام برشمرد و تصریح کرد: سه سال پیامبر و یارانش را در شعب ابیطالب محاصره کردند و دشمنان ما هم به تبعیت از آنان سالهاست که ما را محاصره اقتصادی کرده‌اند و دست از بی عقلی خود بر نمی‌دارند.

وی گفت: امروز ما چون زیر بار حرف زور آنان نمی‌رویم تحریم شده‌ایم و هواپیمای مسافربری ما را می‌زنند تا دست از اسلام برداریم.

آیت‌الله سبحانی در ادامه اضافه کرد: یکی از کارهای آنان انتظار کشیدن برای مرگ پیامبر(ص) بود اما آیه نازل شد که مرگ برای همه است و شما هم خواهید مرد و به دوزخ خواهید افتاد.

شبکه‌های ماهواره ای دین و اعتقاد مردم را از بین می‌برند

وی با اشاره به وجود فرقه‌های منحرف در صدر اسلام که فقط عقیده را ملاک دین می‌دانستند و با عمل صالح کاری نداشتند، با اشاره به مضرات شبکه‌های ماهواره‌ای، تأکید کرد: امروز هم شبکه‌‌‌های فراوان ماهواره‌ای فارسی زبان کار همان‌ها را دنبال می‌کنند و به دنیال از بین بردن دین و اعتقاد مردم هستند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: شبکه‌های ماهواره‌ای رواج مد و موسیقی‌های مبتذل و آرایش‌های زننده را ترویج می‌کنند و به دنبال تخریب اخلاق جامعه هستند.

وی با بیان اینکه ماهواره ابزار است که توسط علم بشری ایجاد شده و ما مخالف استفاده از علم نیستیم، افزود: ولی بیشتر برنامه‌های ماهواره مخرب است و یا دین و یا اخلاق مردم را هدف گرفته است و چیز مفیدی ندارد.

آیت الله سبحانی در پایان بر لزوم مقابله با روزه خواری در کشور تاکید و اضافه کرد: برخی افراد به صورت علنی روزه می‌خورند و تظاهر به روزه خواری هم دارند که باید با آن مقابله شود.