ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

مالکان بافت‌های فرسوده خراسان شمالی تمکن مالی ندارند

شهروندان:
مدیر اداره بافت‌های فرسوده شهری راه و شهرسازی خراسان‌شمالی از عدم تمکن مالی مالکان بافت فرسوده برای جایگزینی محل سکونت خود با واحد نوساز به عنوان مشکلات احیای بافت فرسوده یاد کرد.

بافت فرسوده طهران قدیمعلی همتی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خراسان شمالی گفت: این امر از مهمترین دلایل عدم مشارکت مردم برای احیای بافت فرسوده است.

وی افزود: همچنین ناعادلانه خواندن ارزش گذاری‌های انجام شده روی ملک توسط هیئت‌های کارشناسی رسمی دادگستری از سوی بیشتر مالکان واقع در طرح به علل مختلف از دیگر دلایل عدم همکاری مالکان این بافت است.

همتی خاطرنشان کرد: در همین راستا برای حل این مشکل به منظور نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده نابسامان می‌توان به اتخاذ تدابیری از قبیل پیش بینی و ساخت واحد مسکونی برای معاوضه با املاک و زمین‌های تملک شده پرداخت که متاسفانه در گذشته این امر محقق نشده است.

وی اعطای تسهیلات کم بهره به مالکان و جبران کسری نقدینگی آنان را یکی دیگر از راهکارهای پیشنهادی برای حل این مشکل اعلام کرد.

مدیر اداره بافت‌های فرسوده شهری راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: این در حالی است که تسهیلاتی که اکنون اعطا می‌شود پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست.