ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
رئيس كارگروه اجتماعي، آموزش و فرهنگ كميسيون ايمني راه‌هاي كشور مطرح کرد:

ضرورت اطلاع‌رسانی فراسازمانی برای ارتقا ایمنی راه‌ها

شهروندان:
مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی در کارگروه اجتماعی، آموزش و فرهنگ کمیسیون ایمنی راههای کشور گفت: فعالیت فرهنگی و آموزشی تنها مختص یک نهاد یا سازمانی چون صدا و سیما نیست و فراسازمانی و جامع است و باید اطلاع رسانی بسیار گسترده تر و فراگیرتر باشد.

کمیسیون ایمنی راه‌هابه گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، دکتر سعید معید فر که در جلسه این کارگروه با محوریت اطلاع رسانی سخن می گفت به این نکته اشاره کرد که سفرهای تابستانی از امروز ۵ تیرماه شروع شده و برای کاهش حوادث رانندگی آگاهی دادن به مردم را یکی از ضرورتهای سفر برشمرد.

رئیس کارگروه اجتماعی، آموزش و فرهنگ کمیسیون ایمنی راههای کشور در ادامه بیان داشت: کار فرهنگی و اطلاع رسانی نباید تنها در مرکز صورت پذیرد بلکه باید به حوزه شهرستانها، بخشها و دهداری ها کشیده شود. به عنوان مثال آمار کشته های جاده ای هر شهرستان تهیه و در دید عموم مردم قرار گیرد چرا که این مساله اثرات قابل توجهی خواهد داشت.

در این جلسه نماینده وزارت کشور اظهار داشت: در استانها با ابلاغ استانداران به معاونان عمرانی خود به عنوان رئیس ستاد ویژه سفرهای تابستانی، همکاری و هماهنگی با دستگاه های ذیربط در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مسافران یادآوری شده است.

عضو جامعه شناس کارگروه اجتماعی، آموزش و فرهنگ در این نشست یادآور شد: آموزش و اطلاع رسانی باید سرلوحه دستگاه های ذیربط باشد و دستگاه ها با استفاده از امکانات و تجهیزات خود مانند اتومبیل هایی که در اختیار دارند به عنوان ابزار اطلاع رسانی و کار تبلیغی استفاده کنند.

دیگر اعضای این کار گروه نیز نظرات و پیشنهاداتی را ارائه کردند. از جمله اینکه محدودیت سرعت در بعضی نقاط جاده ها باید به آشکار سازی نقاط پرحادثه و ارتقا‌ء ایمنی راه ها توجه شود.

همچنین در این جلسه تغییر رفتارها و فرهنگ سازی در رانندگی صحیح درشهرها و جاده ها، فرهنگ ترافیکی در بین عابران و موتور سواران و لزوم آغاز آموزش از خانه و خانواده و مراکز عمومی و رهبران افکار عمومی از جمله نماز جمعه مورد اشاره قرار گرفت.

کارگروه اجتماعی، آموزش و فرهنگ در جلسه امروز خود به بحث و بررسی در خصوص پیشنهادات اعضا برای افزایش ایمنی تردد و کاهش تلفات رانندگی پرداخت.