ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

آمادگی ۹۲ هزار دستگاه ناو‌گان جاده‌ای در سفرهای تابستانی/ فعالیت ۱۳۴ مرکز معاینه فنی و استقرار ۱۰۵۰۰ راهدار در جاده‌ها

شهروندان:
رئیس سازمان راهداری با اشاره به فعالیت ۱۳۴ مرکز معاینه فنی با ۱۳۸ خط جهت معاینه فنی خودروهای سنگین از آغاز طرح سفرهای تابستانی، به آمادگی ۹۲ هزار دستگاه انواع ناو‌گان عمومی جاده‌ای در این ایام اشاره کرد و گفت: ۱۰۵۰۰ راهدار در جاده‌ها مستقر هستند.

داوود کشاورزیانفارس نوشت: داود کشاورزیان درباره آمادگی سازمان راهداری در دور دوم سفر‌های تابستانی اظهار داشت: به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با تابستان امسال، اغلب سفر‌های تابستانی مردم، به بعد از ماه مبارک موکول شد.

وی ادامه داد: همان طور که شاهد بودیم، در تعطیلات عید فطر امسال، تعداد زیادی از مردم از طریق جاده به سفر رفتند و یکی از بیشترین رکورد‌های جابه‌جایی از طریق سیستم جاده‌ای، در این مدت کوتاه رقم خورد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه دور دوم سفرهای تابستانی امسال از ۷ مردادماه امسال آغاز شده و تا ابتدای مهر‌ماه ادامه می‌یابد، گفت: در جلسه‌ای که در ایام ماه مبارک رمضان بین ارگان‌های مسئول در سفرهای تابستانی برگزار شد، آخرین هماهنگی‌های لازم برای ایجاد زمینه مناسب در دور دوم سفرهای تابستانی فراهم شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در قالب بخشنامه‌ای به تمامی مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران کل حمل و نقل و پایانه‌های استان‌ها، اعلام کرده است امکانات خود را برای دور دوم سفرها آماده کنند.

* آمادگی ۱۰هزار و ۵۰۰ راهدار در ۶۵۰ راهدارخانه/ فعالیت ۸هزار دستگاه ناوگان راهداری‌

کشاورزیان اظهار داشت: در سفرهای تابستانی امسال‌ نظیر سال‌های گذشته اکیپ‌های راهداری متناسب با میزان تقاضا، در جاده‌ها و کنار راهدارخانه‌ها مستقر

هستند تا بتوانند نسبت به برطرف کردن مشکلات و مقابله با حادثه به سرعت عمل کنند.رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: سازمان راهداری در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۰۰ راهدار فعال در جاده‌ها دارد که در قالب ۱۴۰۰ اکیپ راهداری و ۸ هزار دستگاه ناوگان راهداری، فعالیت دارند و همگی زمانی که شرایط جاده‌ها نامساعد بوده و یا ترافیک محورها بالا است، به افزایش ایمنی ‌سیر کمک می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: همچنین با تجهیز ۲ هزار و ۳۹۹ دستگاه از ماشین‌آلات راهداری به دستگاه GPS، این سیستم‌ برای هر وسیله نقلیه‌ای که به یک ترمینال ردیابی یا جایاب مجهز می‌شود و با فراخوانی خودرو از مرکز شناسه و موقعیت خودرو از طریق GSM و مودم، اطلاعات به مرکز کنترل، منتقل می‌شود.

کشاورزیان بیان کرد: در مسیرهای ورودی و خروجی تهران به عنوان پایتخت، راهداران مستقر بوده و در راهدارخانه‌ها، اکیپ‌های راهداری در کنار کمیته‌های امداد و نجات جاده‌ای تلاش می‌کنند بار ترافیکی مسیرها در طول ایام سفر، در کل مسیرها توزیع شده و ترافیک کاهش یابد.

* رصد ترافیک جاده‌ها با بیش از ۶۰۰ دستگاه دوربین و ۱۰۲۶ دستگاه تردد شمار

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استفاده از سیستم‌های هوشمند جاده‌ای در سال‌های اخیر نقطه قوت ایمنی راه‌ها است، بیان کرد:‌ بیش از ۶۰۰ دوربین نظارت تصویری و ۱۰۲۶ دستگاه ترددشمار بر خط‌، اطلاعات را به مراکز مدیریت راه‌ها ارسال می‌کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: بیش از ۱۰۲۶ دستگاه فعال سامانه ترافیک شمار بر خط راه‌ها، ۱۸۷ دستگاه تابلوهای پیام متغیر (VMS) و تعداد ۴۹۶ تابلو پیام سرعت متغیر (VSL) به عنوان راهنمای استفاده‌کنندگان از راه‌ها، در جاده‌های کشور فعال بوده و همگی از طریق مرکز مدیریت راه‌ها کنترل می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در حال حاضر ۴۵ مرکز مدیریت راه‌ها در ادارات کل راه و شهرسازی و ادارات کل حمل و نقل پایانه‌های سراسر کشور و یک مرکز در ستاد به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به هموطنان و مسافران تابستانی هستند.

کشاورزیان اظهار داشت: امید است بتوان در دور دوم سفرهای تابستانی خدمات مطلوبی را برای مسافران داشته باشیم، ضمن آنکه ایمنی سفر و کاهش سوانح رانندگی از اولویت‌های ارگان‌ها و متولیان دست‌اندرکار جاده‌ای است، مردم باید با صبر و حوصله به علائم رانندگی توجه کنند تا در پایان سفرها شاهد کاهش هر چه بیشتر سوانح رانندگی در کنار افزایش سفرها باشیم.

*‌ فعالیت ۹۲هزار دستگاه انواع ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای در سفرهای تابستانی‌

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:  از ابتدای شروع طرح سفرهای تابستانی ‌۲۰ هزار دستگاه اتوبوس‌ اغلب از نوع VIP و ویژه، ۳۶ هزار دستگاه مینی‌بوس و ۳۶ هزار دستگاه سواری کرایه در خدمت هموطنان است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد:‌ ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های سراسر کشور با هماهنگی و همکاری فعالان و دست‌اندرکاران تشکل‌های صنفی و شرکت‌های حمل و نقل مسافری امر نظارت بر جابه‌جایی هموطنان انجام می‌دهند.

* ابلاغ سازمان راهداری به ۱۳۴ مرکز معاینه فنی برای فعالیت در ایام سفر‌

کشاورزیان اظهار داشت: از شروع طرح سفرهای تابستانی به تعداد ۱۳۴ مرکز معاینه فنی با ۱۳۸ خط جهت معاینه فنی خودروهای سنگین، از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای ابلاغ شده است تا با آمادگی کامل نسبت به ارائه خدمات به ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر اقدامات لازم انجام دهند.

* آمادگی ۴۹۵ مجتمع خدماتی-رفاهی بین‌راهی

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: همچنین ۴۹۵ مجتمع خدماتی – رفاهی بین راهی با تجهیز امکانات برای رفع نیازهای مسافران با نظارت کامل عوامل استانی، آماده ارائه خدمات به مسافران جاده‌ای خواهند بود.

* نحوه ارتباط مردم با متولیان جاده‌ها و آگاهی از میزان ترافیک راه‌ها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: در دور دوم سفرهای تابستانی‌ به دلیل متراکم و کوتاه بودن سفرها، کاربران جاده‌ای باید صبر و حوصله داشته و به علائم راهنمایی و رانندگی توجه خاص ‌کنند.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند پیش از سفر از طریق سامانه‌های راهداری نظیر تلفن گویای ۱۴۱ و سامانه ۱۰۰۰۱۴۱ و یا پایگاه اطلاع‌رسانی www.iran141.ir از وضعیت راه‌ها و ترافیک جاده‌ها باخبر شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تلفن گویای ۱۴۱ با ۲۴۰ خط پاسخگوی مردم است، با ارسال نام شهر مبدأ – نام شهر مقصد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ فاصله بین این دو شهر اعلام می‌شود، همچنین مسافران می‌توانند پیشنهاد خود را به سامانه ۲۰۰۰۱۴۱ ارسال کنند، ضمن آنکه پایگاه اینترنتی www.iran141.ir  وضعیت راه‌ها را به مسافران اعلام می‌کنند.

* مردم در فصل تابستان سفرهای طولانی را مد نظر قرار دهند

کشاورزیان اظهار داشت: در سفرهای کوتاه، ترافیک محورها افزایش می‌یابد در واقع حجم تقاضای سفر بسیار رشد می‌کند بنابراین از مسافران تابستانی درخواست می‌کنیم سفر خود را به درستی توزیع کنند و با توجه به اینکه در تابستان برخی تعطیلات پشت سر هم قرار دارد، بیشتر سفرهای طولانی را مد نظر قرار دهند تا عبور از جاده‌ نیز جزئی از سفر آنها باشد و بتوانند با آرامش و صبر بیشتری سفر کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: تمهیدات و تدابیر لازم برای افزایش رضایت‌مندی مسافران جاده‌ای پیش‌بینی شده است؛ امیدواریم با ارایه این خدمات،‌ رضایت‌مندی مردم نیز افزایش یابد، از مردم نیز تقاضا داریم کماکان با رعایت قوانین و مقررات و برنامه‌ریزی مناسب برای سفرها خود،‌سفر ایمن و خوشی را تجربه کنند.

برچسب‌ها :