ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

فانی: بیمه دانش‌آموزان شین‌آبادی با وزارت تعاون است

شهروندان:
وزیر آموزش و پرورش در خصوص مستمری دانش‌آموزان شین آبادی، اظهار داشت: برای دانش‌آموزان شین‌آبادی چندین جلسه داشتیم و در دولت هم مطرح کردیم و بحث بیمه آنها به وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی باز می‌گردد.

دانش‌آموزان شین‌آبادیفارس نوشت: علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش که در خبرگزاری کانون دانش‌آموزی (پانا) برگزار شد در خصوص مستمری دانش‌آموزان شین آبادی، اظهار داشت: برای دانش‌آموزان شین‌آبادی چندین جلسه داشتیم و در دولت هم مطرح کردیم و بحث بیمه آنها به وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی باز می‌گردد؛ البته در بحث تحصیل و تدریس آنها از قبل همکاری داشتیم و وظیفه خود می‌دانیم.

وی ادامه داد: رئیس دفتر رئیس جمهور نیز با این دانش‌‌آموزان و خانواده‌های آنها ملاقاتی داشت البته حل مسائل آنها، کار یک روزه نیست باید فرایندی طی شود تا مشکل آنها حل شود.

فانی همچنین در خصوص وضعیت آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی اظهار داشت: در قانون مجلس آمده است که باید آزمون برگزار شود اما باید بتوانیم ردیف استخدامی بگیریم تا آزمون‌ را برگزار کنیم.

وی افزود: در برگزاری آزمون استخدامی نیز شرایطی را در نظر خواهیم داشت یعنی رشته تحصیلی و موقعیت جغرافیایی مدنظر است.

فانی با تأکید بر اینکه ردیف‌های استخدامی موجود پیش‌خور شده است، گفت: در سال‌های قبل استخدام‌هایی در آموزش و پرورش صورت گرفته است و در حال حاضر ردیف استخدامی وجود ندارد.

فانی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا امکان لغو استخدام بری افرادی که در گذشته بدون حساب و کتاب در آموزش و پرورش جذب شدند، وجود دارد»، گفت: هنوز به آن نقطه نرسیدیم؛ مواردی ارجاع شده است که بازرسی در حال پیگیری است و در صورت تأیید، طبق قانون رسیدگی می‌کنیم.

وی در خصوص افزایش مرخصی زایمان بانوان فرهنگی به ۹ ماه نیز گفت: در این خصوص در قانون نوشته است که دولت مجاز است که ما پیگیری‌ها را انجام دادیم اما امکان فراهم نشده است.

فانی درباره وضعیت معلمانی که حکم قضایی داشته و ممنوع‌التدریس شده‌اند، بیان داشت: درباره همکارانی که محکومیت داشتند به هیئت عالی رسیدگی به تخلفات رئیس جموری ارجاع دادیم چون لغو حکم باید در آنجا انجام شود که یکی، دو مورد موافقت لغو حکم ابلاغ شده است و پیگیر مابقی نیز هستیم.